امبدینگ

امبدینگ چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

امبدینگ یا همان کاشت نخ، یکی از شگفت‌انگیزترین روش‌های درمانی طب سنتی است. این شیوه درمانی، به جای استفاده از سوزن‌های نازک، از نخ‌های ویژه‌ای بهره می‌برد که در نقاط خاصی از بدن کاشته می‌شوند. هدف از این کار، تحریک مسیرهای انرژی و برقراری تعادل در جریان انرژی بدن است.

امبدینگ برای درمان انواع مشکلات از جمله چاقی، پیری پوست و … مورد استفاده قرار گیرد. با کاشت این نخ‌های ظریف در نقاط خاص، انرژی بدن هدایت شده و تعادل از دست رفته آن بازگردانده می‌شود. این فرایند منجر به لاغری، جوان‌سازی پوست و… می شود.

یکی از خوبی های امبدینگ، غیرتهاجمی بودن آن است. در این روش، هیچ گونه دارو یا مواد شیمیایی مضر به کار گرفته نمی‌شود. تنها با استفاده از نخ‌های ویژه که توسط متخصصان طب سنتی کاشته می‌شوند، می‌توانید شاهد تغییرات چشمگیری در سلامتی و زیبایی تان باشید.

آیا شما نیز کنجکاو شده‌اید تا بیشتر درباره این روش شگفت‌انگیز بدانید؟ پس تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

امدینگ چیست؟

امبدینگ یا به عبارت ساده تر، استفاده از نخ های لاغری، روشی جدید و کارآمد برای کاهش وزن است. در این روش، پزشک متخصص به جای سوزن، نخ های ویژه ای را در نقاط خاصی از بدن قرار می دهد این نخ های لاغری از جنس cutgut يا كروميك هستند که توسط بدن جذب می شود.

وقتی این نخ ها در بدن شما قرار می گیرند، بدن شما واکنش نشان می دهد و همانند طب سوزنی، آن نقاط را تحریک می کند. این تحریک باعث می شود تا فرآیند لاغری و کاهش وزن در بدن شما آغاز شود. نکته جالب این است که این نخ ها به مرور زمان، حدود سه هفته، توسط بدن شما جذب می شوند. در این مدت، شما می توانید به فعالیت های روزمره خود بپردازید و با حرکات و فعالیت های خود، آن نقاط تحریک شده را بیشتر فعال کنید.

پس از گذشت این مدت، شما باید دوباره به پزشک مراجعه کنید تا نخ های جدیدی در بدن شما قرار داده شود و روند لاغری ادامه یابد. این روش کاملا بی خطر و غیرتهاجمی است و تواند برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، گزینه مناسبی باشد.

امبدینگ چه کاربرد هایی دارد؟

امبدینگ کاربردهای متنوعی در پزشکی دارد. اگرچه امروزه بیشتر برای کمک به کاهش وزن و درمان چاقی از آن استفاده می شود، اما می تواند در درمان بیماری های دیگری نیز موثر باشد.

برای مثال، امبدینگ می به بیماران سکته مغزی یا فلج های مغزی کمک کند تا بهبود یابند. همچنین برای درمان بیماری های عضلانی مانند میوپاتی ها، از این روش استفاده می شود. حتی گاهی برای درمان سندروم روده تحریک پذیر یا دردهای اسکلتی و عضلانی توصیه می شود.

اما همانطور که گفته شد، محبوب ترین کاربرد امبدینگ در دنیای امروز، کمک به افراد برای کاهش وزن و لاغری است. این روش به دلیل اثربخشی و ایمن بودنش، در سرتاسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

امبدینگ برای لاغری

شاید برایتان سوال شود که  چگونه امبدینگ باعث لاغری و کاهش وزن می شود؟ در لاغری با امبدینگ وقتی نخ های ویژه در نقاط خاصی از بدن کاشته می شوند، سوخت و ساز بدن در آن نقاط افزایش می یابد. این امر در طولانی مدت منجر به کاهش وزن و لاغری می شود.

علاوه بر این، امبدینگ یا کاشت نخ روند هضم و جذب مواد غذایی را نیز کنترل می کند که این مسئله خود باعث سوزاندن بیشتر چربی ها می شود. نکته جالب دیگر این است که امبدینگ می تواند اشتها را، بخصوص در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، کاهش دهد.

امروزه امبدینگ نه تنها برای درمان بیماری ها، بلکه در زمینه زیبایی نیز کاربرد گسترده ای پیدا کرده است.

امبدینگ صورت

با استفاده از این روش می توان خطوط خنده، چین و چروک های صورت را از بین برد و انواع لیفتینگ صورت را انجام داد. درواقع امبدینگ یک جوان سازی طبیعی برای صورت محسوب می شود.

امبدینگ سینه

اما کاربرد امبدینگ در زیبایی به همین جا ختم نمی شود. این روش در زمینه تناسب اندام نیز کارایی دارد. می توان با کاشت نخ های ویژه، عملیات لیفتینگ سینه و باسن را انجام داد یا حتی سایز و فرم آن ها را به دلخواه تغییر داد.

البته نخ ها و سوزن های مورد استفاده در امبدینگ زیبایی با آنچه در مصارف درمانی استفاده می شود، متفاوت است.

لیفت بینی با امبدینگ

امروزه داشتن بینی زیبا و متناسب با صورت، برای خیلی از افراد اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. شاید فکر کنید که تنها راه رسیدن به بینی دلخواهتان، جراحی های گران قیمت و پرعارضه است. اما واقعیت اینجاست که با امبدینگ هم می توانید لیفت بینی انجام دهید. این کار طی چند جلسه انجام می شود و نتیجه آن فوق العاده است.

نمونه هایی از انجام امبدینگ

آیا امبدینگ عوارضی هم دارد؟

مانند هر روش دیگری امبدینگ یا کاشت نخ هم ممکن است عوارض جانبی داشته باشد که باید از آنها آگاه باشید.

نخ های مورد استفاده در امبدینگ، از جنس نخ های بخیه جراحی هستند که قابلیت جذب شدن در بدن را دارند. این نخ ها معمولا مشکل خاصی برای بدن ایجاد نمی کنند. اما در برخی موارد نادر، ممکن است عوارضی مانند درد، کبودی یا حتی خونریزی جزئی از محل کاشت نخ رخ دهد که موقتی است و معمولا طی 24 تا 48 ساعت برطرف می شود.

در افرادی که سابقه حساسیت به نخ بخیه دارند، ممکن است این حساسیت با کاشت نخ در امبدینگ هم تکرار شود. همچنین در موارد بسیار نادر، واکنش های التهابی، آلرژیک یا عفونت هم ممکن است به همراه داشته باشد.

خوشبختانه این عوارض تقریبا در 3 تا 4 نفر از هر 6 تا 7 هزار بیمار رخ می دهد که آمار بسیار پایینی است.

مهمترین نکته این است که امبدینگ باید توسط پزشکان متخصص و با رعایت کلیه نکات ایمنی و بهداشتی انجام شود تا احتمال اینکه عوارضی در شما بروز کند، پایین بیاید.

چه افرادی نمی توانند از کاشت نخ استفاده کنند؟

درست است، امبدینگ یا کاشت نخ روشی طبیعی و عمدتا بی خطر برای درمان بسیاری از مشکلات است. اما همانند هر روش درمانی دیگر، در برخی موارد خاص باید احتیاط کنید و از آن استفاده نکنید.

افراد زیر نباید از امبدینگ استفاده کنند:

• خانم های باردار
  • افراد مبتلا به بیماری های قلبی
  • افراد در قلبشان باطری داردند یا عمل قلب باز انجام داده اند
  • کسانی که عفونت پوستی شدید در محل مربوطه دارند
  • افراد دچار بیماری های پوستی مانند اگزما
  • افرادی که به نخ های جراحی حساسیت یا آلرژی دارند
  • کسانی که اخیرا عمل جراحی شکمی انجام داده اند
  • کودکان زیر 7 سال به دلیل احتمال واکنش های آلرژیک و ترس بیشتر
  • بیمارانی که در محل امبدینگ عفونت فعال یا ضایعات ناشناخته دارند
  • مبتلایان به اختلالات انعقادی خون
  • افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند

کلام آخر

همانطور که گفتیم امبدینگ یا کاشت نخ گزینه درمانی مناسبی برای بسیاری از مشکلات است. اما به یاد داشته باشید که این روش باید توسط بهترین متخصص امبدینگ یا بهترین متخصص طب سوزنی و با رعایت کامل اصول بهداشتی و ایمنی انجام شود.

سوالات متداول امبدینگ

آیا امبدینگ درد دارد؟

کاشت نخ معمولا درد زیادی ندارد. سوزن های مورد استفاده بسیار نازک و باریک هستند. با این حال، ممکن است برخی افراد احساس ناراحتی جزئی یا کمی درد در محل کاشت نخ داشته باشند که کاملا موقتی و قابل تحمل است.

چقدر طول می کشد تا نتیجه امبدینگ را ببینیم؟

زمان لازم برای دیدن نتایج امبدینگ بستگی به دلیل انجام آن دارد. برای مثال در موارد لاغری، معمولا به چندین ماه زمان نیاز دارد اما در مواردی مانند لیفت صورت یا سینه، اثر آن در عرض 2 تا 4 هفته مشاهده می شود.

آیا امبدینگ عوارض جانبی دارد؟

شایع ترین عوارض این روش شامل کبودی، تورم و درد جزئی در محل کاشت نخ است که معمولا موقتی هستند. در موارد نادر، واکنش های آلرژیک، عفونت و التهاب نیز ممکن است ایجاد شود.