درمان کیست تخمدان با طب سوزنی

درمان قطعی کیست تخمدان با طب سوزنی

یکی از بیماری هایی که در سال های اخیر در میان زنان رواج یافته کیست تخمدان یا سندرم تخمدان پلی کیستیک است. علاوه بر داروهای شیمیایی، درمان کیست تخمدان با طب سوزنی نیز امکان پذیر است. طب سوزنی به عنوان یکی از بی خطرترین روش های درمان محسوب می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک با طب سوزنی آشنا شویم.

کیست تخمدان چیست؟

امروزه بیماری های زنان تنوع زیادی داشته و به صورت گسترده در میان آن ها رواج پیدا کرده است. سندرم تخمدان پلی کیستیک یا کیست تخمدان یکی از این بیماری هاست که زنان بسیاری از آن رنج می برند. این بیماری در دوره سنی باروری زنان نمایان می شود. در تخمدان بیمارانی که به این سندرم مبتلا می شوند تعدادی کیست کوچک با اندازه های مختلف به وجود می آید. این کیست ها با تاثیر بر قاعدگی فرد، نظم آن را بهم میریزد. علاوه براین، کیست تخمدان موجب دردهای شکمی، افزایش وزن، آکنه و رشد موهای زائد می شود.

سندرم تخمدان پلی کیستیک با هورمون ها مرتبط است و در صورتی که درمان به موقع انجام نشود باعث ناباروری، افسردگی، کبد چرب و… می شود. خوشبختانه امروزه طب سوزنی به عنوان یک روش موثر و بدون عوارض برای درمان این بیماری پیشنهاد می شود. شما حتی می توانید برای درمان کبد چرب با طب سوزنی یا کاهش استرس از این روش استفاده کنید.

درمان سریع کیست تخمدان

کیست تخمدان یک مشکل شایع در زنان است که ممکن است به علت اختلالات هورمونی، التهاب یا عوامل دیگری ایجاد شود. اگرچه برخی از کیست های تخمدان به طور خودبخودی و بدون درمان خودبخودی حل می شوند، اما در مواردی که علائم نگران کننده ای وجود دارد یا کیست بزرگ شده است، درمان سریع الزامی است.

درمان کیست تخمدان می تواند شامل استفاده از طب سوزنی که بدون درد است یا با داروها برای کاهش حجم کیست، جراحی لاپاراسکوپی برای برداشت کیست یا حتی جراحی باز در موارد بسیار نادر و جدی باشد. در هر صورت، مشورت با پزشک و انجام تست های مورد نیاز برای تشخیص صحیح و تعیین روش درمان مناسب بسیار مهم است.

علائم و نشانه های کیست تخمدان

سندرم تخمدان پلی کیستیک در اولین دوره علائمی از خود نشان نمی دهد اما پس از پیشرفت بیماری علائم مختلفی نمایان می شود. این علائم در هر فرد متفاوت است اما می توان گفت نشانه های زیر جز شایع ترین علائم کسیت تخمدان است.

• قاعدگی نامنظم
  • عدم تخمک گذاری و ناباروری
  • افزایش رشد موی زائد در صورت و بدن
  • تشکیل آکنه
  • پوست چرب
  • ریزش مو
  • افزایش وزن

در میان علائم ذکر شده، قاعدگی نامنظم شایع ترین نشانه است و اکثر زنان آن را مشاهده می کنند. اگر شما هم جز افرادی هستید که دچار بی نظمی قاعدگی شده اید، سریعا به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کرده تا در صورت وجود بیماری، برای درمان اقدام کنید.

دلایل ایجاد کیست تخمدان

دلایل مشخصی برای ایجاد سندرم تخمدان پلی کیستیک بیان نشده اما می توان عوامل محیطی و ژنتیکی را دلیل ایجاد این بیماری دانست. نتایج نشان می دهد افرادی که در این بیماری دارای سابقه خانوادگی هستند بیشتر از دیگران دچار کیست تخمدان می شوند.

همچنین چاقی یکی از عوامل بروز کیست تخمدان است. افراد چاق به دلیل افزایش سطح هورمون انسولین در خون که به آن هیپرانسولینمی می گویند، سنتز هورمون آندروژن در بدنشان افزایش می یابد و در نتیجه باعث مختل شدن تعادل هورمون های جنسی بدن می شود. پس از آن به دلیل اختلالات تخمک گذاری کیست تخمدان تشکیل شده و پس از پیشرفت به سندرم تخمدان پلی کیستیک تبدیل می شود.

پس افرادی که در کیست تخمدان سابقه خانوادگی دارند باید همواره برای چکاپ و بررسی سلامتی خود اقدام کنند و کسانی که دارای اضافه وزن هستند، باید برای جلوگیری از چاقی و کاهش وزن خود تلاش کنند.

متخصص طب سوزنی اصفهان
دکتر علی اعتمادی متخصص طب سوزنی اصفهان

درمان کیست تخمدان با طب سوزنی

طب سوزنی به عنوان طب سنتی چینی در سراسر دنیا شناخته شده است و بسیاری از پزشکان برای درمان انواع بیماری ها از این روش استفاده می کنند. اگر علاقه مند به طب سوزنی و بیماری های قابل درمان با آن هستید، می توانید مقاله طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان می کند را مطالعه کنید.

همانطور که می دانید بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک جدی است و ممکن است خطرات جبران ناپذیری برای بیمار داشته باشد. به همین دلیل پس از تشخیص باید سریعا درمان آغاز شود. اما مهم ترین نکته در طی درمان دور کردن استرس و فشارهای روحی است.

درمان کیست تخمدان با طب سوزنی، طی جلساتی که توسط پزشک معین شده، انجام می شود. پزشک متخصص پس از مشخص کردن نقاطی از بدن که اغلب در اطراف تخمدان ها هستند، سوزن های مخصوص را وارد می کند. ورود سوزن های طب سوزنی در بدن بر روی هورمون ها و کانال های انرژی تاثیر گذاشته و پس از گذشت چند جلسه بهبودی در فرد ظاهر می شود.

به طور کلی می توان گفت طب سوزنی موجب کاهش و تنظیم هورمون تستوسترون و دیگر هورمون های مردانه می شود تا از بروز آکنه و رویش موهای زائد زنان جلوگیری شود.

علاوه بر این طب سوزنی تخمک گذاری را بهبود بخشیده و به باروری زنان کمک می کند. به شما توصیه می کنم مقاله تاثیر طب سوزنی در ناباروری را نیز مطالعه کرده تا با روش درمان طب سوزنی بیشتر آشنا شوید.

متخصصان طب سوزنی معمولا توصیه می کنند در طی مراحل درمان افراد تحرک بیشتری داشته تا بهبودی زودتر از موعد حاصل شود. پیاده روی یا انجام حرکات کششی و نرمشی حتی در منزل به روند بیماری کمک بسیاری خواهد کرد.

درمان کیست تخمدان با دارو

کیست تخمدان با دارو رفع میشه؟

“از آنجا که همیشه به دنبال راه‌های کم هزینه و بدون عوارض برای درمان بیماری هستیم، ما یک راه حل منحصر به فرد برای درمان کیست تخمدان پیشنهاد میکنیم. با استفاده از طب سوزنی نوین و کاشت نخ می‌توانید مشکلات تخمدان را به طور کامل از بین ببرید. این راه حل تحولی در دنیای سلامت و درمان است که به شما امکان می‌دهد به آرامش و سلامتی برسید. پس به همراه ما باشید و تجربه‌ی یک راه حل کم هزینه و بدون دارو و عارضه  را برای خود تجربه کنید.”

بهترین دارو برای کیست تخمدان

کیست تخمدان یک مشکل رایج در زنان است که می‌تواند علائم ناخوشایندی را به همراه داشته باشد. برخی از علائم کیست تخمدان شامل درد شکمی، افزایش وزن، اختلال در چرخش قاعده، تغییرات خلق و خو، و مشکلات در باروری هستند. درمان کیست تخمدان معمولاً شامل تغییرات در سبک زندگی و داروهای مقابله با درد است. اما بهترین دارو برای کیست تخمدان بستگی به نوع و اندازه کیست و وضعیت بیمار دارد. برخی از داروهای معمول مثل قرص ضد بارداری یا متفورمین برای درمان کیست تخمدان مناسب است.

عملکرد قرص های ضدبارداری این است که با افزایش هورمون هایی که مانع از تخمک گذاری می شوند، هورمون های زنانه افزایش داده می شود. بنابراین از آزاد شدن تخمک از تخمدان جلوگیری می شود.
در برخی موارد، احتمالاً نیاز به جراحی برای برداشت یا درمان کیست تخمدان وجود دارد. در هر صورت، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین درمان را برای شما تعیین کند.

طب سوزنی برای کیست تخمدان

درمان تخمدان با طب سوزنی یک روش درمانی است که از قرن ها قبل در جامعه های مختلف به کار گرفته می شود. در این روش، سوزن های بسیار نازک و ویژه به نقاط مشخصی از بدن فرد درج می شوند. این نقاط بر اساس نظریه ای به نام اکوپانکچر انتخاب می شوند که معتقد است انرژی در بدن از طریق این نقاط جریان دارد.

با درج سوزن در این نقاط، انرژی بدن بهبود می یابد و درمان برخی بیماری ها و مشکلات جسمی مانند درمان تخمدان نیز از طریق این روش انجام می شود. این روش درمانی در برخی موارد می تواند موثر باشد، اما همچنین باید توجه داشت که هر فرد و شرایط بهداشتی و جسمی او یکتا است و نتایج ممکن است در هر فرد متفاوت باشد.

باید بدانید که درمان حتما باید به دست پزشک متخصص انجام شود. افراد غیر حرفه ای که هیچ گونه تخصصی در طب سوزنی ندارند تحت هیچ شرایطی نباید برای درمان کیست تخمدان با طب سوزنی اقدام کنند. انجام طب سوزنی توسط فرد بدون تخصص موجب بروز خطرات جبران ناپذیر برای بیمار خواهد شد.

دکتر علی اعتمادی متخصص طب سوزنی با 15 سال سابقه هستند که خدمات درمان انواع بیماری ها خصوصا کیست تخمدان را به بیماران ارائه می دهند. شما می توانید برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت با شماره 03132240920 تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول درمان کیست تخمدان با طب سوزنی

چه تعداد طب سوزنی برای کیست تخمدان لازم است؟

معمولا بین 10 الی 15 جلسه اما با امبدینگ 2 – 3 جلسه قابل درمان است البته تعداد جلسات درمان برای هر فرد متفاوت است و توسط پزشک متخصص انجام می شود.

چگونه می توانم از نحوه درمان کیست تخمدان با طب سوزنی مطلع شوم؟

شما می توانید برای دریافت مشاوره و بررسی بیماری خود با شماره 03132240920 تماس حاصل فرمایید.

عوارض درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک با طب سوزنی چیست؟

اگر درمان توسط متخصص طب سوزنی انجام شود، هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت.

دکتر علی اعتمادی
تخصص طب سوزنی
دارنده دانشنامه و فارغ التحصیل از دانشگاه CBIATC چین.

آدرس مطب:
اصفهان، خیابان آمادگاه، ساختمان آژند، بلوک B، طبقه اول، واحد 108