حرکات کششی برای افزایش قد سریع

همه آدم ها در سراسر جهان همیشه دوست دارند که  قدشان بلند تر شود. قد بلند نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس می شود، بلکه می تواند موجب جذابیت بیشتر نیز بشود. اما راه های زیادی برای افزایش قد وجود دارد که ممکن است کارآمد نباشند یا حتی خطرناک باشند. در این مقاله قصد داریم در مورد یک روش ایمن و موثر یه نام افزایش قد با حرکات کششی صحبت کنیم.

حرکات کششی اگر به صورت صحیح و منظم انجام شود می تواند به طور شگفت انگیزی قد را افزایش دهد. این حرکات با کشیدن و باز کردن عضلات و مفاصل، فضای بیشتری برای رشد استخوان ها ایجاد می کنند. در ادامه با هم به بررسی انواع مختلف حرکات کششی و نحوه انجام صحیح آنها خواهیم پرداخت. همراه ما باشید تا گام به گام یاد بگیرید که چگونه با حرکات کششی ساده، قد خود را افزایش دهید.

آیا با حرکات کششی می توان قد را افزایش داد؟

آیا می دانستید با انجام مرتب حرکات کششی می توانید قدتان را چند سانتی متر افزایش دهید؟

انجام مرتب حرکات کششی می تواند تا حدودی باعث افزایش قد شود. البته نتایج حرکات کششی بستگی به عوامل مختلفی مانند سن شروع، نوع و مدت حرکات دارد.

در دوران رشد، استخوان ها و مفاصل دارای پتانسیل رشد بیشتری هستند. بنابراین شروع زودهنگام حرکات کششی، می تواند فرصت رشد بیشتری را فراهم کند. حرکات کششی باعث کشش عضلات و مفاصل می شود. این کشش ها فشار مناسبی را به استخوان ها وغضروف های رشد وارد می کنند و باعث تحریک آن ها برای رشد بیشتر می شود.

برای نتایج بهتر باید حرکات کششی منظم و به مدت کافی انجام شوند. ترکیب حرکات کششی با ورزش های هوازی نیز می تواند در افزایش قد بسیار موثد باشد.

البته باید بانید که نباید انتظار داشته باشید که با انجام حرکات کششی به مقدار زیادی قدتان رشد کند، چراکه قدتان با انجام این حرکات به مقدار کمی افزایش می یابد. در کل خوبی انجام حرکات کششی برای افزایش قد این است که یک روش سالم و طبیعی برای بهره مندی از پتانسیل رشد بدن است.

مزایای انجام حرکات کششی برای افزایش قد

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما حرکات کششی به طرز شگفت انگیزی می توانند به بدنتان کمک کنند تا پتانسیل رشدش را محقق سازد.

کشش مکرر ماهیچه ها و مفاصل، باعث می شود که طول آن ها افزایش یابد. وقتی این کار را به طور مرتب انجام دهید، در طول زمان چند سانتی متر به قدتان اضافه خواهد شد.

البته موفقیت شما بستگی به عواملی مثل سنتان نیز دارد، اما با برنامه ریزی درست، می توانید نتایج خوبی بگیرید.

پس دیگر منتظر نمانید! برای رسیدن به قدی که همیشه آرزویش را داشتید، هر روز چند دقیقه ای را به انجام حرکات کششی اختصاص دهید و نتیجه آن را در طول گذر زمان ببینید.

انجام حرکات کششی برای افزایش قد مزایای زیادی دارد، این مزایا شامل موارد زیر می شود:

  • با کشیدن عضلات و مفاصل، امکان رشد آنها فراهم می شود
  • جریان خون بهتر، به عضلات و مفاصل کمک می کند تا سریع تر رشد کنند
  • انعطاف پذیری بدن افزایش می یابد و خطر آسیب دیدگی کاهش پیدا می کند
  • عضلات و مفاصل تقویت شده و استحکام بیشتری پیدا می کنند
  • دامنه حرکتی مفاصل بالا می رود و امکان باز شدن بیشتر آنها فراهم می شود
  • رشد استخوان ها تحریک می شود و احتمال افزایش قد وجود دارد
  • به طور کلی سلامت و آمادگی جسمانی بهبود پیدا می کند

بنابراین با انجام مرتب حرکات کششی می توان انتظار افزایش اندک قد را داشت.

تاثیر تغذیه در کنار حرکات کششی برای افزایش قد

آیا می دانستید غذاهایی که می خورید می توانند روی افزایش قدتان تاثیر بگذارند؟ اگر می خواهید حرکات کششی تان نتیجه بهتری بدهد، باید غذاهایی بخورید که به رشد استخوان هایتان کمک کند. مثلاً مصرف شیر، ماهی، حبوبات و سبزیجات می تواند مواد مغذی مفیدی مثل کلسیم، ویتامین D و پروتئین را در اختیار بدنتا قرار بدهد.از طرفی، کم کردن نمک، قند و چربی های زیاد هم به سلامت استخوان هایتان کمک می کند.

پس یادتان باشد، علاوه بر حرکات کششی، غذاهای مناسب هم نقش مهمی در بلند شدن قدتان دارند!

آیا با حرکات کششی می توان قد را افزایش داد؟

مقایسه حرکات کششی و سایر روش های افزایش قد

حرکات کششی یکی از روش های طبیعی و موثر برای افزایش قد است. اما روش های دیگری نیز وجود دارد.

جراحی افزایش قد یک روش تهاجمی است که در طی آن با باز کردن استخوان های دراز پا و قرار دادن یک فیکساتور، فاصله بین قطعات استخوان افزایش می یابد. این روش می تواند تا ۱۰ سانتی متر قد را افزایش دهد اما خطرات و عوارض جانبی دارد.

مصرف هورمون رشد در دوران نوجوانی نیز تحت نظر پزشک می تواند به افزایش قد کمک کند اما اثرات جانبی دارد و پس از قطع مصرف، اثر آن از بین می رود.

در مقابل، حرکات کششی روشی طبیعی، ارزان، ساده و بدون عارضه است. البته نتایج آن کمتر از دو روش دیگر است و با حرکات کششی حداکثر 5 سانتی متر قدتان زیاد تر می شود.

بهترین حرکات کششی برای افزایش قد

شنا در خشکی

این حرکت کششی به عنوان “ضربه پای متناوب” نیز شناخته می شود و بیشتر روی قسمت تحتانی کمر تمرکز دارد.

ابتدا روی شکم دراز بکشید به طوری که بدنتان کاملا صاف باشد. دست ها را رو به جلو دراز کنید به گونه ای که کف دست ها به سمت زمین باشد. سپس دست چپ را نسبت به دست راست بالاتر ببرید. در حالی که پاها را صاف نگه داشته اید، پای راست را تا حد امکان بالا ببرید. حداقل به مدت 4 ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس همین کار را با پا و دست دیگر تکرار کنید. سعی کنید مدت 20 ثانیه در این وضعیت باقی بمانید.

شیفت لگن

این حرکت کششی برای افزایش قد بسیار ساده است و به کشش بدن از بالا تا پایین نخاع و همچنین لگن کمک می کند.

می توانید برای انجام این حرکت  با دراز کشیدن به پشت شروع کنید و بعد از آن زانو هایتان را خم کنید. سپس کمر و لگنتان را به سمت بالا قوس دهید. این وضعیت را به مدت 20 تا 30 ثانیه نگه دارید.

کشش کبرا

اگر می خواهید بدانید کدام حرکات کششی بیشتر باعث افزایش قد می شوند، قطعاً کشش کبرا یکی از آن هاست. این حرکت یوگا با هدف کشش نخاع و انعطاف پذیر کردن آن انجام می شود. به طور کلی برخی از حرکت های یوگا برای رشد غضروف بین مهره ها مفید است و باعث افزایش قد می شوند.

برای انجام این حرکت روی زمین به سمت شکم دراز بکشید. سپسباسن خود را منقبض کنید و عضلات شکم را نیز سفت نگه دارید. تا از کمرتان در برابر آسیب دیدن محافظت کنید.

بعد از آن کف دست ها را روی زمین بگذارید و  با فشار آوردن به کف دست ها، آرنج را صاف کنید و قفسه ی سینه را به سمت بالا بکشید. تا جایی که ممکن است کمر را به عقب قوس دهید و حداقل 3 تا 4 بار این کشش را تکرار کنید و در هر مرتبه 5 تا 30 ثانیه، کشش را نگه دارید.

توصیه می کنیم حتما این حرکت را به آرامی انجام دهید و در صورت احساس درد آن را متوقف کنید.

پریدن با یک پا

این حرکت از ساده ترین حرکات کششی برای افزایش قد است و می توان در هر جایی و در حین فعالیت هایی مثل تماشای تلویزیون، بازی در پارک یا انجام کارهای دیگر انجام داد.

روی یک پا بایستید و دستان خود را سمت بالا نگه داید و شروع به پرید روی یک پا کنید. سپس همین کار را با پای دیگر انجام دهید.8 تا 10 بار برای هر پا این حرک را انجام دهید. این فعالیت پرشی برای رشد مغز، تقویت پاها و ترشح هورمون های رشد مفید است.

پیلاتیس برگشت به پشت

این تمرین عالی به کشش ستون فقرات شما کمک می کند و طول بیشتری به قسمت بالایی بدن شما می دهد. همچنین مهره های گردن شما را کشیده و دراز می کند.

ابتدا به سمت پشت دراز بکشید و دست ها را در کنار بدن و کف دست ها رو به پایین قرار دهید. در حالی که پاها را به هم چسبانده اید، آن ها را صاف به سمت بالا و سقف دراز کنید و به عقب خم کنید تا پاها زمین را لمس کند. در ابتدا شاید به نظر برسد این حرکت دشوار است اما با تمرین به مرور زمان راحت تر می شود.

کشش ستون فقرات به جلو

روی تشکی بنشینید و پاها را رو به صورت صاف به جلو دراز کنید. پاها باید حدود عرض شانه باز شده باشند و مچ پا منقبض شود. نفس عمیق بکشید و بدون اینکه زانوهایتان را خم کنید دست هایتان را به سمت مچ پایتان بکشید.

اگر می توانید نوک انگشتان پا را لمس کنید، سعی کنید بیشتر خم شوید تا کمر و ستون فقراتتان حداکثر کشش را احساس کند.

کشش گربه

انجام حرکت کشش گربه ای می تواند به طور قابل توجهی در افزایش قد موثر باشد. این باعث باز شدن ستون فقرات و تقویت شانه ها، سینه، کف دست ها و کمر می شود. همچنین باعث کشش عضلات همسترینگ و فشار بر شکم می شود و برای گردش خون مفید است.

برای انجام این حرکت کششی برای افزایش قد دست ها و زانوهایتان را روی زمین قرار دهید به طوری که آرنج دستتان کاملا صاف باشند. این حرکت را باید با نفس کشیدنتان هماهنگ انجام دهید به طوری که  هنگام دم کمر را به پایین خم کنید و هنگام بازدم آن را به حالت قوس به سمت بالا ببرید و سر را پایین بیاورید. ستون فقرات در این حالت باید کاملا قوس داشته باشد.

خم شدن به جلو

این حرکت یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین حرکات کششی برای افزایش قد است که به دو نوع می توانید آن را انجام دهید.

در نوع اول ابتدا بایستید و دست هایتان را روی لگن قرار دهید. در این وضعیت، تا جایی که می توانید به جلو خم شوید به طوری که در حالت تعظیم یا رکوع قرار گیرید. در هنگام انجام این حرکتزانوها را خم نکنید و چانه تان را به سینه نچسبانید.

برای انجام نوع دوم این حرکت بایستید وپاهایتان را جفت کنید. دست هایتان را به بالای سر ببرید، به جلو خم شوید و دست ها را بدون خم کردن زانوها روی زمین بگذارید. سپس به حالت اولیه برگردید.

حرکات کششی برای افزایش قد

کلام آخر

در مجموع می توان گفت که انجام مرتب و صحیح حرکات کششی، می تواند تا حدودی باعث افزایش قد شود. البته نتایج در افراد مختلف متفاوت است و نباید انتظار افزایش چشمگیر قد را داشت.

عواملی مثل سن شروع، نوع حرکات، ترکیب آنها با یکدیگر و ورزش های هوازی، مدت و دفعات انجام حرکات و نیز تغذیه مناسب، همگی در موفقیت برنامه کششی برای افزایش قد تاثیرگذار هستند. بهتر است قبل از شروع این برنامه ها، با یک مربی یا پزشک مشورت شود.

در کل حرکات کششی یک روش طبیعی و ایمن برای بهره مندی از پتانسیل رشد بدن است و علاوه بر افزایش احتمالی قد، مزایای دیگری هم برای سلامتی دارد.

سوالات متداول

آیا حرکات کششی می تواند قد را افزایش دهد؟

بله، حرکات کششی می تواند به افزایش قد کمک کند، اما باید توجه داشت که این تمرینات نمی توانند به تنهایی قد را بلند کنند. برای افزایش قد، باید در کنار انجام حرکات کششی با تمرینات قوی سازی عضلات با تغذیه مناسب و استراحت کافی، به این هدف دست یافت.

چه حرکات کششی برای افزایش قد مناسب هستند؟

حرکات کششی مختلفی برای افزایش قد وجود دارند، مانند حرکات کششی پشت ران، پشت بازو، ستون فقرات و گردن. همچنین، تمرینات کششی مانند یوگا و پیلاتس نیز می توانند به افزایش قد کمک کنند.

چه مدت زمان برای دیدن نتایج حرکات کششی نیاز است؟

برای دیدن نتایج حرکات کششی، بهتر است این تمرینات را به صورت منظم و همراه با تمرینات قوی سازی عضلات و تغذیه مناسب انجام داد. در این صورت، نتایج بعد از چند ماه مشخص خواهد شد.

آیا حرکات کششی برای همه مناسب است؟

حرکات کششی برای بسیاری از افراد مناسب است، اما باید توجه داشت که افرادی که مشکلات جدی در ستون فقرات دارند یا دچار آسیب عضلانی هستند، باید قبل از شروع حرکات کششی با پزشک مشورت کنند. همچنین، برای دیدن نتایج بهتر، بهتر است حرکات کششی را با راهنمایی مربی انجام داد.

چه سنی مناسب ترین زمان برای شروع حرکات کششی است؟

بهتر است این حرکات را از سنین نوجوانی و پیش از اتمام رشد شروع کرد تا نتیجه بهتری گرفت.

چند بار در هفته باید حرکات کششی انجام شود؟

حداقل 3 تا 4 بار در هفته و هر بار 15 تا 30 دقیقه توصیه می شود.

آیا حرکات کششی برای بزرگسالان هم مفید است؟

بله، اما نتیجه اش در نوجوانی بیشتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت