درمان فوری کبد چرب

درمان فوری کبد چرب

از طریق طب سوزنی نوین، زندگی را با درمان فوری کبد چرب به بهترین حالت برسانید! چربی زیاد در کبد را به یک خاطره دوران گذشته تبدیل کنید و به سمت یک زندگی سالم و شاد پیش بروید. با طب سوزنی و روش‌های پیشرفته بدون دارو و با تغییر در سبک زندگی، تغذیه مناسب و ورزش منظم مشکلات کبدی را به یک بیماری گذشته تبدیل کنید.

این مطلب را از دست ندهید و زندگیتان را روشن کنید. امتحانش ضرری نداره کافیه با مطبمون تماس بگیرید و از معجزات و فواید طب سوزنی برای درمان کبد چرب آگاه شوید ”

کبد یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن است و مسئولیت‌های بسیار گسترده‌ای دارد برای مثال کبد سبب می‌شود تا مواد زائد مانند سم‌ها و داروهای اضافی از بدن دفع شده و همچنین در ذخیره مواد قندی و گلیکوژن بسیار موثر است. توجه کنید که موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از وظایف کبد است. اگر به هر دلیلی کبد شما دچار مشکلات و بیماری مانند چربی اضافی شود باید حتما بلافاصله برای درمان آن اقدام کنید. امروزه علاوه بر طب نوین شما برای درمان بیماری‌های کبدی خود می‌توانید از طب سنتی و طب سوزنی نیز استفاده کنید. در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل در ارتباط با درمان کبد چرب با روش طب سنتی و طب سوزنی با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

بیماری کبد چرب چیست؟

بیماری کبد چرب نوعی بیماری است که از تجمع چربی در سلول‌های ناحیه کبد پدید می‌آید و سبب بروز التهابات کبدی می‌شود. این بیماری اگر کنترل نشود ممکن است سبب بروز مشکلات زیادی در فرد شده و در شرایط حادتر سبب مرگ او می‌شود. پس باید حتما پس از این که مطمئن شدید دچار بیماری کبد چرب هستید حتما برای درمان اقدام کنید.

کبد چرب یکی از مشکلات شایع در جوامع امروزی است که می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی فرد به همراه داشته باشد. درمان فوری کبد چرب بسیار مهم است زیرا اگر این مشکل به طور دقیق تشخیص داده نشود و درمان مناسبی اعمال نشود، ممکن است به سرعت به یک بیماری مزمن و غیرقابل درمان تبدیل شود.

درمان فوری کبد چرب شامل تغییر در سبک زندگی، تغذیه مناسب و ورزش منظم است. همچنین، مصرف الکل، داروها و مکمل‌هایی که کبد را آسیب می‌رسانند باید متوقف شود. در موارد شدیدتر، ممکن است لازم باشد تحت نظر پزشک داروهای خاصی مصرف کنید. به طور کلی، درمان فوری کبد چرب وقتی موثر است که به موقع تشخیص داده شود و تغییرات لازم در سبک زندگی اعمال شود.

درمان کبد چرب با طب سوجوک

درمان کبد چرب با طب سوجوک یکی از جدیدترین و نوین‌ترین روش‌های  موجود در طب سنتی برای درمان کبد چرب است. در روش سوجوک یا بازتاب درمانی با استفاده از فشار انگشتان روی برخی از نواحی خاص بدن صورت می‌گیرد. هر کدام از اندام‌های بدن با نقاط و غدد خاصی در ارتباط هستند که تحریک آن‌ها و واکنش‌های ارسالی از جانب این نواحی، سبب درمان بیماری اندام مرتبط می‌شود. برای درمان کبد چرب با طب سوجوک یا بازتاب درمانی باید کف پای راست که زیر دو انگشت آخر پا و دقیقا قبل از گودی کف پا با روش‌های مخصوص این درمان تحت فشار و ماساژ قرار بگیرید.

این درمان بر اساس اصول طب سوجوک یا طب سنتی چینی انجام می‌شود و شامل استفاده از تغذیه مناسب، عملکردهای بدنی و روش‌های خاص ماساژ برای تحریک نقاط انرژی در بدن است.

طب سوجوک با تمرکز بر تعادل انرژی در بدن و بهبود عملکرد اعضا و سیستم‌ها، بهبود کبد چرب را تسهیل می‌کند.

درمان کبد چرب با طب سوجوک با انجام ماساژ و تمرینات خاصی نیز بهبود عملکرد کبد و کنترل سطح چربی در آن دست می‌دهند. این روش درمانی می‌تواند به عنوان درمان تکمیلی به کنار درمان‌های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد و در بهبود علائم و شرایط کبد چرب موثر باشد.

پاکسازی کبد با طب سوزنی

پاکسازی کبد با روش طب سوزنی یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای درمان مشکلات کبدی در طب سنتی است. استفاده از این روش در طی چند جلسه و قرار دادن سوزن‌های مخصوص روی مرید کبد و 5 نقطه مهم آن انجام می‌شود. توجه کنید قبل از اقدام برای پاکسازی کبد با طب سوزنی باید حتما آزمایشات لازم را برای اطمینان از این بیماری را انجام دهید. همچنین توجه کنید که بیماری کبد چرب برگشت پذیر است و حتی پس از پروسه درمان نیز باید مراقب برنامه ی غذایی خود باشید. نحوه انجام این فرایند و تعداد دفعات مراجعه بستگی به نوع مشکل کبدی شما دارد.

درمان فوری کبد چرب

طب چینی در ارتباط با کبد معتقد است که بروز هرگونه مشکل در کبد سبب ایجاد مشکلات اخلاقی و نوسانات خلقی می‌شود که اگر این مشکل ادامه دار بوده و تحت درمان قرار نگیرید می‌تواند علائم شدیدتری مانند سرگیجه، بروز مشکل در خواب، مشکلات جذب انرژی از مواد غذایی و…می‌شود. همچنین طب چینی در ارتباط با مشکلات حادتر کبد اینگونه اظهار نظر می‌کند که ممکن است مشکلات شدید کبدی باعث ایجاد درد و اختلال در پهلوها و شکم شود. همچنین ممکن است در خانم‌ها سبب بروز ورم در پستان‌ها شود.

طب چینی برای درمان بیماری کبد چرب رژیم غذایی خاصی را توصیه می‌کند که سبب کاهش پیدا کردن مشکلات کبدی شده و در طولانی مدت کاملا آن را درمان می‌کند. برای مثال مصرف غذاهای خام از جمله مواردی است که در طب چینی بسیار به آن پرداخته شده است. شما با مصرف مواد غذایی مانند گندم، جو، ماش، سبزیجات خام و حتی میوه‌ها می‌توانید تا حد زیادی مشکلات کبدی خود را کنترل کنید. یا مثلا طب چینی برای درمان مشکلات کبدی معتقد است که مصرف سیب سبب از بین رفتن سم موجود در کبد شده و جریان خود در آن ناحیه را افزایش می‌دهد.

درمان چربی کبد با طب سوزنی

در طب نوین و پزشکی همچنان پس از گذشت سال‌ها داروی خاصی برای درمان این بیماری ارائه نشده است به همین دلیل اکثر پزشکان از بیماران می‌خواهند در کنار مصرف داروهای مشخص شده و کنترل رژیم غذایی از طب سوزنی نیز استفاده کنند.

طب سوزنی سبب تاثیرگذاری مثبت روی کبد شده و باعث می‌شود که متابولیسم چربی‌های کبد و همچنین افزایش جریان خون در آن شود. همچنین کسانی که علاوه بر بیماری کبد چرب، دارای چربی اضافه در ناحیه شکم هستند با روش طب سوزنی می‌توانند سبب کاهش بسیار زیادی از چربی‌های آن ناحیه شوند.

انفیلتراسیون چربی گرید ۱ چیست؟

به صورت کلی جذب چربی موجود در غذا از طریق کبد انسان انجام می‌شود هه همین علت کبد همیشه دارای مقدار طبیعی از چربی در خود می‌باشد اما اگر مقدار این چربی در کبد افزایش پیدا کنند سبب بروز مشکلاتی مانند کبد چرب می‌شود. معمولا بیماری کبد چرب برای رده بندی درمان به مراحل مختلفی تقسیم می‌شود. چربی گرید 1 مرحله اول چربی کبد بوده و با برنامه غذایی می‌شود به راحتی آن را کنترل کرد اما اگر به آن بی توجهی شود خیلی زود وارد گرید 3 و 4 شده و پروسه درمان را بسیار کند می‌کند. در بیماری کبد گرید 1 چون بیماری هنوز به مراحل پیشرفته نرسیده است شما می‌توانید با استفاده از طب سنتی و سوزنی این بیماری را کنترل کنید.

عملکرد کبد
عملکرد کبد

روش درمانی طب سوزنی برای بیماران کبد چرب

زمانی که تصمیم می‌گیرید از طب سوزنی برای درمان کبد چرب استفاده کنید باید حتما از وضعیت بیماری خود آگاه شوید پس قبل از این که برای درمان کبد چرب با طب سوزنی اقدام کنید حتما آزمایشات پزشکی لازم را انجام دهید تا از وضعیت بیماری خود مطلع شوید. پس از تعیین مرحله بیماری شما، متخصصان طب سوزنی بر اساس میزان بیماری و ویژگی‌های بدن شما با استفاده از سوزن‌های طبی و قرار دادن آن بر روی نقاط خاصی از بدن سبب می‌شوند تا فعالیت‌های متابولیسمی کبد افزایش پیدا کرده و روند درمان بیماری بسیار سریع تر تکمیل شود.

درمان فوری کبد چرب

برای درمان فوری کبد چرب با طب سنتی بیشتر چیزی که سبب سریع‌تر شدن روند درمان و بهبودی می‌شود داشتن برنامه غذایی مناسب است. یکی از روش‌هایی که باعث تسریع روند بهبودی کبد چرب می‌شود کاهش وزن است. اگر شما دچار چربی اضافی در کبد هستید و اضافه و وزن نیز دارید باید در اولین فرصت برای کاهش وزن خود اقدام کنید. طب سنتی مصرف مواد غذایی زیر را در زمان بیماری منع کرده است:

  • شیرینی و شکلات
  • مصرف چربی اشباع شده
  • نوشیدنی‌های الکی
  • نوشابه و مشتقات آن
  • مصرف روغن جامد

محدود کردن چربی‌ها و خودداری از مصرف چربی‌های اشباع شدهبرای درمان کبد چرب و کاهش وزن بسیار موثر است. از جمله روش‌های کاهش چربی کاهش کربوهیدرات غذا استفاده کنید. مصرف امگا ۳ که در ماهی‌ها مانند سالمون و ساردین یافت می‌شود بسیار مفید میباشد.

موارد بالا بخش مهمی از مواد غذایی هستند که در طول دوران ابتلا به کبد چرب نباید آن‌ها را مصرف کنید زیرا این مواد باعث تشدید شدن بیماری و افزایش علائم آن می‌شود. سعی کنید در دوران ابتلاء به این بیماری مواردی مانند سیر، سیب، کلم بروکلی، آب و همچنین سرکه سیب را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مشکل در کبد

درمان کبد چرب در زنان با طب سنتی

درمان کبد چرب در زنان با طب سنتی تفاوتی با آقایان ندارد و در هر دو حالت باید از یک روند برای درمان آن استفاده کنند. همانطور که در ابتدا نیز ذکر کردیم کبد چرب هیچ گونه درمانی ندارد و شما با کنترل تغذیه و استفاده از روش‌های طب سنتی و سوزنی می‌توانید این بیماری را از بین ببرید. در کل در روند درمان کبد چرب در زنان مانند آقایان یک سری نکات مهم وجود دارد که در ادامه این نکات را به طور خلاصه مشاهد می‌کنید.

  • قطع کامل مصرف الکل
  • رسیدن به میانگین وزن مناسب و رفع کامل اضافه وزن
  • داشتن رژیم غذایی خالی از چربی و قند
  • مصرف دقیق و به موقع داروهای تجویز شده توسط پزشک

گاهی کبد چرب در دوران حاملگی خانم‌ها به سراغشان می‌آید و می‌تواند سلامت جنین و مادر را به خطر بی‌اندازد. معمولا پس از تشخیص بروز این بیماری در دوران حاملگی و تایید آن توسط پزشک برای مادر ختم بارداری اعلام می‌شود. معمولا چند ماهی پس زایمان مادر، کبد به حالت نرمال خود بازمی‌گردد.

به طور کلی زنان به دلیل تغییرات هورمونی متناوب بیشتر در معرض ابتلاء به کبد چرب قرار دارند و یکی از شایع ترین علایم آن خونریزی شدید در دوران قاعدگی و بی نظمی تاریخ تخمک گذاری است.

بهترین دارو برای کبد چرب چیست؟

معمولا دارو خاصی برای کبد چب وجود ندارد و صرفا تمامی داروها برای کنترل بیماری و جلوگیری از پیشروی آن تجویز می‌شوند. معمولا پزشکان پیشنهاد می‌کنند برای کنترل بیماری و گام برداشتن به سوی درمان آن بهتر است از ویتامین‌های زیر استفاده کنند:

  • ویتامین D: این بیماری سبب درمان مشکلات متابولیکی کبد و بهبود التهاب کبدی استفاده می‌شود.
  • ویتامین E: این ویتامین به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی باعث کاهش سطح التهاب و چربی کبد می‌شود.
  • ویتامین C: ویتامین سی از تجمع چربی در کبد جلوگیری می‌کند.
  • ویتامین B: باعث عملکرد بهتر کبد می‌شود.

ویتامین‌های ذکر شده در بالا همگی برای بهبود کارکرد کبد ضروری هستند و حتی افرادی که مبتلا به کبد چرب نیز نمی‌باشد بهتر است از این ویتامین‌ها استفاده کنند.

طب سنتی برای کمک به بهبود روند درمان بیماری کبد چرب قرص‌های گیاهی مختلفی را طراحی کرده است که هر کدام به مرور زمان سبب کاهش علائم بیماری می‌شوند.

برای کنترل کبد چرب به صورت ناشتا چه مواد غذایی مناسب است؟

زمانی که قدم در عرصه درمان کبد چرب می‌گذارید بهترین کار این است که مواد غذایی مصرفی خود را کاملا کنترل کنید. یکی از مواردی که شما باید رعایت کنید کنترل مواد مواد غذایی مصرفی در زمان صورت ناشتا است به همین دلیل در ادامه مواد غذایی که بهتر است صبح مصرف کنید را برای شما بیان کرده ایم.

  • خوردن سیر: سیر به دلیل داشتن میزان زیادی گوگرد به پاکسازی کبد و درمان مشکلات آن کمک می‌کند به همین دلیل سعی کنید صبح هنگام ناشتا چند حبه سیر را رنده کرده و میل نماید.
  • مصرف زردچوبه: زردچوبه دارای خاصیت ضد التهابی است و برای کسانی که دچار التهاب کبد هستند به شدت توصیه می‌شود.
  • استفاده از روغن زیتون: روغن زیتون برای خلاف روغن‌های جامد برای درمان کبد چرب بسیار مفید است و شما می‌توانید هنگام مصرف صبحانه یک الی دو قاشق از این روغن را مصرف کنید.
  • توت خشک: توت خشک نیز مانند زردچوبه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و سبب پاکسازی آن می‌شود.

در کل مصرف مواد غذایی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی معجزه ای برای کبد چرب محسوب می‌شود و شما با رعایت طولانی مدت آن متوجه علائم بهبودی کبدتان خواهید شد.

درمان کبد چرب با طب سوزنی به چند جلسه درمان نیاز دارد؟

درمان کبد چرب با طب سوزنی بستگی به میزان بیماری و پیشرفت آن دارد. هر چه این بیماری در کبد شما پیشروی کرده باشد شما به تعداد جلسات طب سوزنی بیشتری احتیاج دارید. برای مثال وقتی شما در مرحله گرید 1 قرار دارید نسبت به کسی که در مرحله 3 گرید کبدی قرار دارد به تعداد جلسات کمتری احتیاج دارید. برای تعیین تعداد روزهایی که برای درمان نیاز دارید باید توسط پزشک کاملا معاینه شده و آزمایشات شما نیز به صورت کامل بررسی شود و در نتیجه برنامه درمانی به شما ارائه می‌شود.

بهترین دکتر کبد چرب در اصفهان

انتخاب یک پزشک مناسب برای درمان کبد چرب با طب سوزنی باید بر اساس معیارهای مختلفی صورت بگیرد. حتما قبل از اقدام برای درمان درباره سابقه پزشک، نحوه انجام کار و همچنین رضایت بیماران اطلاعات کسب کرده و سپس برای درمان اقدام کنید.

طب سوزنی نوین به شما کمک می‌کند تا با درمان کبد چرب بهبود یابید. با استفاده از روش‌های پیشرفته امبدینگ و کاشت نخ و تغییر در سبک زندگی، تغذیه مناسب و ورزش منظم، می‌توانید مشکلات کبدی را حل کنید.

کلینیک تخصصی ما با داشتن سال‌ها سابقه درمان موفق انواع بیماری‌ها با روش‌های مختلف طب سوزنی و سنتی به شما در مسیر پروسه درمان کمک می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره کافیه با مطب دکتر علی اعتمادی متخصص درمان کبد چرب در اصفهان تماس بگیرید “

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت