بمب افزایش قد با بهترین معجون ها

امروزه بسیاری از افراد به دنبال بمب افزایش قد هستند. یکی از راهکارهای رایج، استفاده از مکمل ها و معجون های گیاهی بلند کننده قد است. در این مقاله قصد داریم با مکانیسم عملکرد و ترکیبات این معجون ها بیشتر آشنا شویم. معجون های قد بلندی معمولا حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و عصاره گیاهان دارویی هستند که با تحریک ترشح هورمون رشد، باعث رشد سریع تر صفحات رشد استخوان می شوند. مهمترین ترکیبات این معجون ها شامل کلسیم، ویتامین D، گلوکوزآمین و عصاره گیاهانی مانند شیرین بیان و دم اسب است.

مطالعات نشان می دهد استفاده درست و به موقع از این مکمل ها، می تواند تا حدودی باعث افزایش قد در دوران نوجوانی و جوانی شود. البته اثربخشی آنها در افراد مختلف متفاوت است و نمی توان انتظار نتایج شگفت انگیزی داشت.

بنابراین اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید قد خود را افزایش دهید، می توانید این مکمل های بلندکننده قد را امتنحان کنید، البته با مشورت پزشک و رعایت نکات ایمنی. امیدوارم این مقاله بتواند شما را در انتخاب مکمل مناسب یاری کند.

4 معجون خوب برای افزایش قد

در ادامه 4 معجون مؤثر برای افزایش قد را به همراه ترکیبات اصلی آنها معرفی می کنیم:

معجون قد بلندی از ترکیب شیر و طعم دهنده ها

شیر به دلیل دارا بودن مواد مغذی متعدد، می تواند به عنوان یکی از اجزای اصلی در تولید معجون ها و بمب قدبلندی و افزایش قد مورد استفاده قرار گیرد. شیر حاوی کلسیم، ویتامین D و پروتئین است که همگی برای رشد و ترمیم بافت های بدن از جمله استخوان ها ضروری هستند. کلسیم و ویتامین D با افزایش جذب این عنصر، به تشکیل ماتریکس استخوانی کمک کرده و باعث تحریک رشد طولی استخوان ها می شوند.

علاوه بر این، پروتئین های موجود در شیر نیز برای ساختار استخوان ها و ترمیم بافت آسیب دیده ضروری هستند. از این رو، استفاده از شیر به عنوان بخش اصلی ترکیبات یک معجون قد بلندی، می تواند سبب تقویت استخوان ها و تسریع رشد طبیعی آن ها شود.

برای ساخت این معجون باید ابتدا شیر تهیه کنید که ترجیحا استفاده از  شیر کم چرب بهتر است. در مرحله بعدی می توانید از پسته استفاده کنید و با شیر مخلوط کنید اگر نمی توانید از پسته استفاده کنید می توانید از بادام یا گردو و یا سایر مغز ها استفاده کنید اگر هم مشکلی ندارید از ترکیب مغز ها استفاده کنید. همچنین برای بهبود طعم این معجون ها می توانید از طعم دهنده هایی مانند عصاره شکلات، وانیل، کاکائو و … نیز استفاده کنید.

بمب افزایش قد افزایش قد کودکان

برای درست کردن معجون قد بلندی مناسب و مفید به منظور کمک به افزایش قد کودکان، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز شامل شیر، عسل، کره، تخم مرغ، آرد گندم، دانه کتان، موز، هلو، آلو و همچنین مکمل هایی مانند کلسیم، ویتامین D و روی را آماده کنید. سپس شیر و کره را در یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار  دهید تا گرم شود. سپس زرده تخم مرغ و عسل را اضافه کرده و هم زنید تا یکنواخت شود. در مرحله بعد آرد و دانه کتان را الک کرده و به مواد اضافه کنید. میوه ها را با آب میوه گیری یا بلندر خرد کنید و به مخلوط اضافه  نمایید. در نهایت می توانید مکمل های افزایش قد که توسط پزشک تجویز شده را به میزان توصیه شده برای کودکتان اضافه کرده و کاملا هم زنید تا معجونی یکنواخت و کرمی شکل درست شود.

این معجون غنی از کلسیم، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست و می تواند در رشد سالم استخوان ها و قد کودک مفید واقع شود.

معجون شیر و موز

معجون دیگری که بمب افزایش قد است و می توانید برای افزایش قد درست کنید، مجون شیر و موز است. برای درست کردن این معجون قدبلندی  ابتدا مواد اولیه مانند شیر، موز، هلو، عسل، کاکائو و دانه کتان را آماده  کنید. سپس شیر را گرم کنید و موز و هلو را له  کنید. حالا نوبت به افزودن عسل، پودر کاکائو و دانه کتان است. در نهایت موز و هلو له شده را هم اضافه کرده و همه را به خوبی مخلوط کنید تا معجونی کاملا یکنواخت و کرمی شکل به دست بیاید.

این معجون غنی از کلسیم، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست که می تواند رشد سالم استخوان ها و افزایش قد را تسریع کند. البته پیشنهاد می کنم حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا میزان و زمان مصرف مناسب را برای خودتان تعیین نمایید.

معجون افزایش قد برای ورزشکار ها

برای ورزشکارانی که می خواهند قد خود را افزایش دهند، می توان بمب افزایش قد از معجونی مغذی و انرژی زا درست کرد. برای درست کردن معجون قد بلندی مخصوص ورزشکاران ابتدا مواد اولیه ای مانند شیر کم چرب، برنج قهوه ای، تخم مرغ، موز، عسل و پودر کاکائو را آماده می کنیم. سپس برنج قهوه ای را خیس  کنید تا نرم شود. زرده تخم مرغ و عسل را با هم مخلوط  کنید. شیر را گرم کرده و برنج، زرده تخم مرغ و عسل را به آن اضافه  کنید. سپس موز و پودر کاکائو را هم اضافه کرده و همه را به خوبی میکس کنید تا معجونی یکدست به دست آید.

این معجون غنی از کربوهیدرات، پروتئین و ویتامین ها است و انرژی لازم برای ورزشکاران را فراهم می کند. همچنین برای تقویت استخوان و افزایش قد نیز مفید است. البته توصیه می شود برای آگاهی از میزان مصرف آن با یک متخصص تغذیه ورزشی مشورت کنید.

مکانیسم عمل معجون های قد بلندی

سوال اصلی کسانس که می خواهند از این مکمل ها و بمب افزایش قد استفاده کنند، این است که این معجون ها چگونه عمل می کنند؟ در این باره باید گفت که مکانیسم عمل معجون های قد بلندی یکی از جذاب ترین و در عین حال پیچیده ترین بخش های این مکمل هاست.

در واقع، این معجون ها از طریق تحریک ترشح هورمون رشد در بدن، باعث افزایش سرعت رشد استخوان ها می شوند. هورمون رشد یا GH توسط غده هیپوفیز واقع در مغز ترشح می شود. این هورمون باعث تکثیر و تمایز سلول های استخوانی می گردد.  مواد مؤثره معجون ها مانند ویتامین D، کلسیم، گلوکوزآمین و عصاره های گیاهی، با تأثیر بر روی غده هیپوفیز، سبب تحریک آزادسازی هورمون رشد می شوند. با افزایش سطح این هورمون، سلول های استخوانی به سرعت تکثیر می یابند و باعث رشد طولی استخوان و در نتیجه افزایش قد می گردد.

البته نباید انتظار معجزه داشت. این معجون ها تنها می توانند به اندازه چند سانتی متر در طول دوران نوجوانی و جوانی به افزایش قد کمک کنند.

مکمل برای افزایش قد

همانطور که می دانید رشد و تکامل بدن در دوران کودکی و نوجوانی اتفاق می افتد. و مکمل های مخصوص افزایش قد باید در سنین مناسب استفاده شنود. دوران طلایی بمب اقزایش قد برای دختران زیر 12 سال و پسران زیر 14 سال است. در این سن، صفحات رشد استخوان ها هنوز باز هستند و امکان افزایش قد وجود دارد.

البته، پس از این سنین هم شانس افزایش قد هست، اما به تدریج کمتر می شود. بعد از 18 سالگی برای دختران و 22 سالگی برای پسران، متاسفانه دیگر امکان افزایش قد نخواهد بود. اما نگران نباشید، عوامل دیگری هم در افزایش قد نقش دارند. ژنتیک، رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می توانند به شما در رسیدن به حداکثر پتانسیل رشدتان کمک کنند. مکمل هایی مانند ال-آرژنین هم در کنار یک برنامه درست می توانند موثر باشد.

ال-آرژنین بهترین مکمل افزایش قد

ال-آرژنین می تواند کلید طلایی شما برای رسیدن به قدی بلند باشد. این اسید آمینه شگفت انگیز با تحریک ترشح هورمون رشد در بدن، به افزایش قد کمک می کند.

همانطور که می دانی هورمون رشد نقش حیاتی در افزایش قد، تقویت عضلات و بهبود عملکرد ورزشی دارد. مطالعات نشان داده اند که مصرف 5 گرم ال-آرژنین قبل از خواب یا 10 گرم قبل از تمرین، می تواند سطح این هورمون کلیدی را تا 20 درصد افزایش دهد.

خوشبختانه ال-آرژنین فقط یک بمب افزایش قد نیست، این ماده معجزه گر می تواند به بهبود قدرت و استقامت عضلانی و کاهش زمان بازیابی پس از فعالیت های سنگین نیز کمک کند.

مصرف مکمل ال آرژنین می تواند به عنوان یک راهکار برای افزایش سطوح هورمون رشد در نظر گرفته شود. با این حال، باید توجه داشت که واکنش افراد به مکمل ها ممکن است متفاوت باشد. ال ارژنین از دو طریق موجب افزایش سطوح هورمون رشد (GH) شود:

  1. تحریک آزادسازی GH از غده هیپوفیز:

ال آرژنین می تواند فرآیند ترشح هورمون رشد از غده هیپوفیز را تحریک کند و در نتیجه، سطوح GH را افزایش دهد.

  1. افزایش حساسیت سلول ها به GH:

ال آرژنین باعث افزایش حساسیت سلول ها به هورمون رشد می شود. این امر موجب می شود که سلول ها به میزان بیشتری به GH پاسخ دهند و در نهایت، بازدهی سطوح هورمون رشد را افزایش می دهد.

بمب افزایش قد چه موادی دارند؟

مواد مؤثر متعددی در ترکیبات معجون های قد بلندی و بمب های  افزایش قد به کار می رود که هر کدام نقش مهمی در افزایش قد ایفا می کنند.  از جمله مهم ترین این مواد می توان به ویتامین D اشاره کرد که کمبود آن منجر به اختلال در رشد و جذب کلسیم می شود. ویتامین D با تأثیر بر روی ژن های دخیل در رشد استخوان، سبب تکثیر سلول های استخوانی می گردد.

کلسیم نیز از عناصر کلیدی برای تشکیل بافت استخوان و رشد صحیح آن است. منیزیم نیز در فرایندهای متابولیسم استخوانی و تنظیم کلسیم نقش دارد. علاوه بر این ها، عصاره های گیاهی مانند شیرین بیان و… حاوی ترکیباتی هستند که بر روی ترشح هورمون رشد اثر مثبت داشته و باعث تسریع رشد می شوند.

ترکیب مناسب این مواد می تواند اثربخشی معجون های قد بلندی را به طور قابل توجهی افزایش دهد. البته همیشه توصیه می شود مصرف این مکمل ها تحت نظر متخصص باشد.

بمب افزایش قد و معجون قد بلندی

مزایا و معایب معجون های قد بلندی

استفاده از بمب افزایش قد و معجون های قدبلندکننده می تواند مزایا و معایبی داشته باشد که باید به آن ها توجه کرد. از مزایای این معجون ها می توان به امکان افزایش اندک قد در دوران رشد اشاره کرد. همچنین این محصولات حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفیدی هستند که مصرف آن ها می تواند به سلامت استخوان ها کمک کند. علاوه بر این، برخی از عصاره های گیاهی این معجون ها خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارند.

اما از طرفی باید توجه داشت که ادعای افزایش چشمگیر قد توسط این محصولات اغلب بی اساس است و نباید انتظار معجزه داشت. همچنین مصرف بی رویه این مکمل ها می تواند باعث بروز عوارض جانبی مانند اختلال در تعادل مواد معدنی بدن شود. بنابراین توصیه می شود مصرف معجون های قدبلنی صرفاً تحت نظر متخصص باشد و انتظارات واقع بینانه ای از آن ها داشت.

آیا معجون ها به اقزایش قد کمک می کنند؟

سؤالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده این است که آیا معجون ها واقعاً در افزایش قد مؤثر هستند؟

اجازه دهید صادقانه بگویم که انتظار معجزه از این معجون ها واقع بینانه نیست. ادعاهایی مبنی بر افزایش چشمگیر قد توسط برخی شرکت های تولیدکننده، اغلب حقیقت ندارند.  اما این بدان معنا نیست که این محصولات فاقد اثر باشند. مطالعات نشان می دهد برخی از این معجون ها حاوی مواد مفیدی هستند که ممکن است تا حدودی و در محدوده چند سانتی متر به افزایش قد کمک کنند. البته کلید موفقیت، انتخاب محصول معتبر، مصرف در سن مناسب و تحت نظر پزشک، همراه با تغذیه مناسب و ورزش است.

مطالعات متعددی در زمینه بررسی اثربخشی معجون های قدبلندی صورت گرفته است که نتایج متفاوتی داشته اند.  در یک مطالعه که در سال 2020 منتشر شد، معجون قد بلندی حاوی کلسیم، ویتامین D و منیزیم به مدت یک سال به نوجوانان داده شد که نتایج نشان دهنده افزایش متوسط 2-3 سانتی متر قد بود. اما در مطالعه ای دیگر که در سال 2018 انجام شد، مکملی حاوی عصاره های گیاهی به مدت 6 ماه به جوانان داده شد ولی تفاوت معناداری در افزایش قد مشاهده نگردید.  بنابراین به نظر می رسد اثربخشی این مکمل ها بسته به نوع ترکیبات و مدت مصرف، متفاوت باشد. اما به طور کلی نمی توان انتظار افزایش قابل توجه قد را داشت و نتایج حداکثر چند سانتی متر خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت که اگر انتظاراتتان واقع بینانه باشد و اصول مصرف صحیح را رعایت کنید، معجون ها می توانند تا حدودی به افزایش قد کمک نمایند. اما قطعاً نباید منتظر معجزه باشید!

توصیه هایی در استفاده از معجون های قد بلندی

برای استفاده ایمن و مؤثر از معجون های قدبلندکننده، رعایت نکات زیر توصیه می شود:

  • این محصولات باید در سنین رشد یعنی نوجوانی و جوانی و تحت نظر متخصص مصرف شوند. مصرف در سنین پایین تر و بالاتر ممکن است بی تأثیر یا دارای عوارض باشد.
  • قبل از مصرف با پزشک مشورت شود تا از عدم وجود مشکلاتی مانند نقص ترشح هورمون رشد اطمینان حاصل گردد.
  • دوز مصرف و مدت زمان استفاده باید دقیقاً بر اساس توصیه متخصص باشد. مصرف بیش از حد مجاز ممنوع است.
  • همراه مصرف این مکمل ها، رژیم غذایی مناسب، ورزش و استراحت کافی نیز توصیه می شود.
  • در صورت بروز هرگونه عارضه یا بی اثر بودن محصول، مصرف آن قطع و پزشک مراجعه شود.
  • انتظارات واقع بینانه ای از این مکمل ها داشته باشید. ادعاهای اغراق آمیز اغلب واقعیت ندارند.

مولتی ویتامین برای افزایش قد نوجوانان

بیشتر والدین آرزو دارند فرزندانشان قد بلندی داشته باشند. رشد قد کودکان بیشتر به ژن های آنها بستگی دارد، اما رژیم غذایی نیز نقش مهمی ایفا می کند. کمبود برخی مواد مغذّی باعث می شود کودک به قد نهایی خود نرسد و کوتاه قد بماند. اگر فرزندتان در مورد غذا خوردن بداخلاق است، احتمالاً رژیم غذایی اش به اندازه کافی مواد مغذّی ندارد.در این شرایط شما می توانید از مولتی ویتامین برای افزایش قد نوجوانان استفاده کنید.

برخی از بهترین بمب و شربت مولتی ویتامین برای افزایش قد عبارتند از:

  • شربت مولتی ویتامین سانستول پلاس زینک
  • محلول خوراکی کالمرز سیمرغ
  • شربت کلسی کر ویتان
  • شربت آرژیتال هلث اید
  • پودر سوپراکل ۸۰۰ میلی گرمی نیچرز اونلی
  • محلول خوراکی استئوکر ویتابیوتیکس
  • شربت باریویتال کودکان
  • شربت آرژی پلاس یورویتال شربت نوریژن
  • سافت ژل ال آرژینین پلاس کلسیم
  • شربت تالفکتور ویتامدیک

حواستان باشد که از این مولتی ویتامین ها خود سر استفاده نکنید و ترجیحا با توضیح پزشک تهیه کنید چرا که تهیه هر کدام از این شربت ها به سن، وزن و وضعیت جسمانی کودک بستگی دارد.

قرص کلسیم برای افزایش قد نوجوانان

برخی مطالعات نشان می دهند مصرف کافی کلسیم با رشد سریع تر قد همراه است. چراکه کلسیم نقش مهمی در رشد استخوان دارد. کمبود آن مانع رسیدن به حداکثر قد ممکن می شود.

نیاز روزانه کلسیم:

  • ۴ تا ۸ سال: ۱۰۰۰ میلی گرم
  • ۹ تا ۱۸ سال: ۱۳۰۰ میلی گرم

سعی کنید از طریق غذا نیاز کودکان و نوجوانان به کلسیم تأمین شود. منابع خوب کلسیم عبارتند از: لبنیات، سبزیجات برگ سبز تیره، تخم مرغ و ماهی های چرب.  در صورت کمبود کلسیم، مکمل یا قرص کلسیم با تجویز پزشک توصیه می شود.

توجه داشته باشید مصرف قرص کلسیم باعث نمی شود قد فراتر از پتانسیل ژنتیکی افزایش یابد. همانطور که گفته شد، ژن ها و عوامل محیطی قد نهایی را تعیین می کنند. قرص کلسیم تنها به افرادی که دچار کمبود هستند کمک می کند تا با جبران این کمبود، به حداکثر پتانسیل ژنتیکی قد خود برسند، نه بیشتر.

به طور کلی، قد نهایی هر شخص بستگی به ژن های والدین، تغذیه و سبک زندگی دارد. فرض کنید با توجه به این عوامل، قرار بود قد فرزندتنان در نهایت به ۱۷۰ سانتی متر برسد.  اما اگر دچار کمبود کلسیم باشید، شاید نتواند به این میزان قد برسد. مثلاً رشد قدشان در ۱۶۵ سانتی متر متوقف می شود.  در این حالت، مصرف قرص کلسیم به جبران کمبود و رسیدن به حداکثر قد کمک می کند.

بهترین برنامه غذایی برای افزایش قد نوجوانان چیست؟

به طور کلی نوجوانان برای افزایش قد به مواد غذایی زیر نیاز دارند:

پروتئین برای افزایش قد نوجوانان: «ال اورنیتین» یکی از اسیدآمینه های پروتئینی است که نوعی بمب افزایش قد محسوب می شود و تأثیر خوبی در رشد قد دارد. و در گوشت گاو یافت می شود.

هورمون ملاتونین برای افزایش قد: مواد غذایی نظیر وراکی هایی مثل، گوجه فرنگی، موز، کلم بروکلی، آلبالو، بادام زمینی، برنج، آلو، جو دوسر، گندم، تخمه آفتاب گردان، انگور، زیتون وراکی هایی مثل، گوجه فرنگی، موز، کلم بروکلی، آلبالو، بادام زمینی، برنج، آلو، جو دوسر، گندم، تخمه آفتاب گردان، انگور، زیتون  به ترشح آن کمک می کند.

ویتامین ها برای افزایش قد نوجوانان: ویتامین D نقش مهمی در افزایش قد دارد، این ویتامین در در تن ماهی و انواع خوراکی های آبزی همچنین در تخم مرغ، گوشت گاو، پنیر، جگر، شیر و… وجود دارد.

مواد معدنی و کلسیم: مصرف کلسیم و مواد معدنی مثل منیزیم، آهن، ویتامین سی، گلوتامین، فسفر به نوجوانان کمک می کند که افزایش قد بهتری را تجربه کنند.

برای افزایش قد چه بخوریم؟

بمب افزایش قد داشتن یک رژیم غذایی سالم و مقوی است. حالا سوال اصلی اسن است که چه غذاهایی برای افزایش قد خوب است؟

اول از همه شیر و لبنیات که حاوی مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین D هستند. کلسیم برای رشد استخوان ها و ویتامین D برای جذب بهتر آن ضروری است. پس مصرف روزانه شیر، ماست و پنیر توصیه می شود. همچنین ماهی های چرب مثل سالمون و تن منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D به شمار می روند. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم، و بروکلی نیز حاوی کلسیم، آهن و ویتامین C فراوان هستند که برای رشد ضروری اند.

مصرف این مواد غذایی به همراه غلات سبوس دار، حبوبات، میوه جات و سبزیجات، بهترین بمب و رژیم غذایی برای افزایش قد به شمار می رود.

رژیم های پروتئین برای افزایش قد

یکی از بمب های افزایش قد داشتن رژیم های پروتئینی است. چراکه پروتئین ماده اولیه لازم برای ساخت بافت های بدن از جمله استخوان و عضلات است. پروتئین انواع مختلفی دارد که از همه مهم تر پروتئین های حاوی اسید آمینه های ضروری هستند. مصرف این پروتئین های کامل در دوره رشد بسیار در افزایش قد تاثیر دارد.

منابع غنی پروتئین عبارتند از: انواع گوشت قرمز و سفید، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، حبوبات و سویا. مصرف این مواد به صورت روزانه در کنار سایر گروه های غذایی، یک رژیم مناسب پروتئینی ایجاد خواهد کرد که برای افزایش قد موثر است. البته مقدار مصرف باید متناسب با سن و جنسیت باشد و بیش از اندازه مصرف پروتئین هم توصیه نمی شود.

۱۱ خوراکی که برای افزایش قد معجزه می کنند

همانطور کا بارها تاکید کردیم برای افزایش قد در دوران کودکی و نوجوانی، دریافت کافی مواد مغذی مختلف ضروری است. از خوراکی های مفید برای افزایش قد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لوبیا، غنی از پروتئین و آهن
  2. مرغ، سرشار از پروتئین، ویتامین B12 و اسیدآمینه تورین
  3. بادام، منبع ویتامین E و منیزیم
  4. سبزیجات برگ سبز، حاوی ویتامین K، آهن و کلسیم
  5. ماست، غنی از پروتئین، کلسیم، منیزیم و پروبیوتیک ها
  6. سیب زمینی شیرین، سرشار از ویتامین A و فیبر
  7. کینوآ، منبع پروتئین گیاهی کامل و منیزیم
  8. تخم مرغ، غنی از پروتئین، ویتامین D و B12
  9. توت ها، حاوی ویتامین C و K

نتیجه گیری

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که بمب افزایش قد و معجون های قد بلندی تا حدودی می توانند به افزایش قد کمک کنند، اما انتظارات باید واقع بینانه باشد. این محصولات معمولاً حاوی مواد معدنی و ویتامین های مفیدی هستند که با تقویت استخوان ها، رشد طبیعی آن ها را تسریع می کنند. البته این اثربخشی در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. بر اساس مطالعات انجام شده، بیشترین افزایش قدی که این مکمل ها می توانند ایجاد کنند، حدود 2 تا 5 سانتی متر است. پس نباید انتظار نتایج شگفت انگیز داشت.

در مجموع، مصرف صحیح و تحت نظر متخصص این معجون ها می تواند در کنار تغذیه مناسب و ورزش، به رشد طبیعی قد کمک کند؛ اما هیچ گاه جایگزین سبک زندگی سالم نخواهد شد.

سوالات متداول

آیا معجون های قدبلندی واقعاً موثر هستند؟

بله، این معجون ها تا حدودی می توانند موثر باشند. آنها معمولاً حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی هستند که با تقویت استخوان ها، رشد طبیعی آنها را تسریع می کنند. اما نباید انتظار نتایج شگفت انگیز داشت. بیشترین افزایش قد حدود 2 تا 5 سانتی متر خواهد بود.

چه کسانی باید از این معجون ها استفاده کنند؟

این معجون ها بیشتر برای نوجوانان و جوانان در سنین رشد مناسب هستند. البته قبل از مصرف حتماً باید با پزشک مشورت شود تا از سلامت و عدم وجود اختلال در رشد اطمینان حاصل شود.

چه مدت باید از این معجون ها استفاده کرد؟

معمولاً مصرف این معجون ها به مدت 3 تا 6 ماه توصیه می شود. البته حتماً باید طبق دستور پزشک و متخصص تغذیه عمل کرد. مصرف بیش از حد توصیه شده ممکن است عوارضی داشته باشد.

آیا کودکان هم می توانند از این مکمل ها استفاده کنند؟

بله، با تجویز پزشک می توان این مکمل ها را برای کودکان بالای 2 سال هم مصرف کرد. اما باید میزان مصرف بر اساس سن و وزن کودک تنظیم شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت