طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

شاید برای شما سوال باشد که طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان می کند؟ طب سوزنی به عنوان یکی از قدیمی ترین روش های درمان شناخته می شود که متعلق به کشورچین است. امروزه این روش در کشورهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و روز به روز افراد بیشتری در این رشته تحصیل کرده و به عنوان متخصص طب سوزنی به درمان بیماری ها می پردازند. افراد زیادی در سراسر دنیا پس از مشاهده نتایج درمان با طب سوزنی، از آن استقبال کرده و آن را به دوستان خود نیز پیشنهاد می دهند.

قیمت درمان با طب سوزنی

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی یک روش قدیمی است که از زمان های بسیار قدیم، برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش درمان از سوزن های مخصوص طی سوزنی برای تحریک اعصاب مخصوص در برخی از نقاط بدن استفاده می‌شود. سوزن های مخصوص این روش از درمان، یا به وسیله دست یا به وسیله دستگاه مخصوص در  قسمت های مختلف بدن قرار می‌گیرد. از طب سوزنی برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می‌شود اما قبل از هر گونه اقدام برای درمان، باید ابتدا با پزشک متخصص طب سوزنی مشورت کنید.

درمان انواع بیماری‌ها با طب سوزنی

قدمت روش طب سوزنی به 2000 سال پیش می رسد. متخصصان طب سوزنی با استفاده از سوزن های باریک مخصوص، نقاط خاصی از بدن را هدف قرار می دهند. پیدا کردن این نقاط باید توسط پزشک متخصص انجام شود تا نتایج مورد نظر بر روی بیمار مشاهده شود. با انجام طب سوزنی کانال های عبور انرژی در بدن، باز شده و جریان آن متعادل سازی می شود و در نتیجه موجب درمان بیماری می شود. طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان می کند؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد؟

بیشتر بخوانید: مراقبت های طب سوزنی

درمان بیماری های گوارشی و مشکلات ناشی از آن

امروزه افراد زیادی از مشکلات گوارشی رنج می برند و برای درمان بیماری خود به روش های مختلفی روی آورده اند اما نتوانسته اند سلامت خود را بدست آورند. طب سوزنی یکی از روش هایی است که برای درمان مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که به دست متخصص انجام شود نتایج درمان مشاهده می شود. از جمله بیماری های گوارشی که با استفاده از روش طب سوزنی قابل درمان است عبارتند از:

درمان زخم معده با سوزنی

زخم معده یکی از مشکلات دستگاه گوارش است که افراد بسیاری از آن رنج می برند. طب سوزنی به این بیماران کمک می کند تا پس از متعادل سازی جریان های انرژی سلامتی خود را بدست آورند. برای درمان این بیماری مسیرهای حرکت انرژی از راه طحال به معده و روده متعادل سازی می شود.

سندروم روده تحریک پذیر

هیچ روش قطعی برای درمان سندروم روده تحریک پذیر وجود ندارد، به همین دلیل افراد بسیاری از طب سوزنی به عنوان یک روش مفید و موثر برای حل این مشکل استفاده می کنند.
اما نکته ای که باید به آن توجه شود، مراجعه به پزشک متخصص طب سوزنی است. اگر درمان به دست افراد غیر متخصص انجام شود، می تواند خطرات جبران ناپذیری برای بیمار به دنبال داشته باشد. دکتر علی اعتمادی متخصص طب سوزنی به درمان سندروم روده تحریک پذیر شما کمک می کند.

درمان قطعی با طب سوزنی

کاهش وزن و لاغری با طب سوزنی امکان پذیر است؟

یکی دیگر از مشکلاتی که در بین مردم رایج است، اضافه وزن و چاقی است. بسیاری از افراد برای درمان این مشکل از راه های غیر اصولی مانند رژیم های سخت و عمل های جراحی خطرناک برای کاهش وزن اقدام می کنند. در صورتی که این روش ها اکثرا نتیجه‌ای نداشته و یا به سلامت فرد آسیب رسانده اند. طب سوزنی یکی از روش‌های بی‌خطر و موثر برای کاهش وزن و لاغری موضعی می‌باشد. شما عزیزان باید حتما در کنار انجام طب سوزنی برای لاغری، از رژیم غذایی و برنامه ورزشی مناسبی نیز پیروری کنید.

درمان بیماری های زنانه و ناباروری

درمان بسیاری از بیماری های زنانه و همچنین ناباروری زوجین به وسیله طب سوزنی قابل انجام است. مزیت این روش عدم استفاده از داروهای شیمیایی است. علاوه بر این از این روش می توان به صورت مستقل و یا مکمل با روش های دیگر استفاده کرد تا تاثیر پذیری درمان افزایش یابد. از جمله بیماری های زنانه که با طب سوزنی قابل درمان است، می توان موارد زیر را نام برد:

بیشتر بخوانید: تاثیر طب سوزنی در ناباروری

درد دوران قاعدگی با طب سوزنی کاهش می‌یابد؟

اکثر متخصصان معتقدند دلیل دردهای قاعدگی کمبود انرژی در بدن است. طب سوزنی با افزایش انرژی در بدن که به آن رکود گفته می شود، به بهبود درد قاعدگی و رفع انقباض ماهیچه ها کمک می کند. اگر شما نیز دچار قاعدگی های دردناک و ملال آور هستید بهتر است هر چه سریع‌تر برای درمان دردقاعدگی با طب سوزنی اقدام کنید.

علائم یائسگی

در حال حاضر بسیاری از زنان از یائسگی و عوارض آن روزهای سختی را می گذرانند و به دنبال راهی برای رفع این مشکل هستند. متخصصان با انجام آزمایش های بسیار، پی برده اند که طب سوزنی برای رفع علائم یائسگی و عوارض آن موثر است. به همین دلیل اغلب متخصصان این روش را برای درمان و رفع مشکلات یائسگی به زنان پیشنهاد می دهند.
از جمله بیماری های زنان که به وسیله طب سوزنی قابل درمان است، شامل موارد زیر است:

  • ویار بارداری
  • اختلالات جنسی
  • تخمدان پلی کیستیک
  • اندومتریوز

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه درمان این بیماری ها می توانید به پزشک متخصص طب سوزنی مراجعه کنید. دکتر علی اعتمادی متخصص طب سوزنی آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

مشکلات روانپزشکی

مشکلات روانی یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر شخص به وجود آید. اما برای درمان و مراجعه به روانپزشک، داروهای شیمیایی مختلفی تجویز می شود که وابستگی و عوارضی را به دنبال دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد حاضر به استفاده از این داروها نیستند. در این زمان طب سوزنی به عنوان یک روش موثر ارائه می شود که می تواند مشکلات روانپزشکی را بدون استفاده از داروهای شیمیایی درمان کند.

درمان افسردگی با طب سوزنی

درمان افسردگی با طب سوزنی

درمان افسردگی با طب سوزنی به عنوان یک روش مکمل برای درمان استفاده می‌شود. در این روش متخصص طب سوزنی شرایط شما را بررسی می‌کند تا تشخیص دهد که ایا برای درمان افسردگی با طب سوزنی فرد مناسبی هستید یا خیر. عموما علائمی مانند افسردگی مزمن، کاهش انرژی و انگیزه برای زندگی، بروز اختلالات گسترده در خواب و تغذیه، همگی از اعلام شایع افسردگی هستند.

درمان افسردگی با طب سوزنی به منظور افزایش جریان متداوم انرژی در بدن و در نتیجه بهبودی وضعیت روحی و روانی بیماران انجام شود. مناطقی که برای سوزن زنی  مورد استفاده قرار می‌گیرند، عموما یکسان هستند و شامل قسمت‌هایی از سر، صورت، دست، پا و…می‌شود. با این روش هورمون‌های طبیعی مختلفی در بدن آزاد می‌شودند که به مرور احساس نشاط را در بیماران بیشتر کرده و افسردگی آن‌ها کم کم از بین می‌روند.

اما چیزی که این میان بسیار اهمیت دارد این است که شما عزیزان باید حتما برای انتخاب این روش از درمان، از یک پزشک متخصص با سابقه بالا کمک بگیرید در غیر صورت به احتمال زیاد نتیجه مناسبی دریافت نکنید. شما عزیزان با استفاده از طب سوزنی در کنار مصرف داروهای تعیین شده توسط روانپزشک می‌توانید بهتر دوران درمان را پشت سر بگذارید.

در صورتی که هنوز سوال و یا ابهامی درباره درمان افسردگی با طب سوزنی دارید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما با شماره 031-32240920 تماس گرفته از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

درمان سردرد و میگرن با طب سوزنی

میگرن یکی از بیماری هایی است که روش های زیادی برای درمان آن ارائه شده است. اما اگر بیماران با استفاده از این روش ها نتیجه نگرفتند می توانند از طب سوزنی استفاده کنند. افراد بسیاری از این روش برای درمان سردرد و میگرن استفاده کرده و نتایج خوبی مشاهده کردند.

در این مقاله سعی کردیم روش درمان مهم ترین بیماری هایی که افراد مختلف به آن ها مبتلا هستند و از آن ها رنج میبرند را با استفاده از طب سوزنی بیان کنیم. اما درمان با طب سوزنی تنها به تعدادی از بیماری ها محدود نمی شود بلکه طیف گسترده ای را در بر می گیرد. موارد زیر نمونه ای از بیماری هایی است که به وسیله طب سوزنی قابل درمان است:

  • اختلال در خواب
  • اعتیاد
  • سندروم خستگی مزمن
  • بیش فعالی
  • شب ادراری
  • پرخاشگری
  • اختلالات دو قطبی
  • آلرژی
  • سینوزیت
  • آسم
  • سرفه های مزمن
  • وزوز گوش
  • سندروم پای بی قرار
  • ام اس
  • سرگیجه
  • کمردرد
  • گردن درد

درمان قطعی با طب سوزنی

برای درمان قطعی با طب سوزنی باید موارد زیادی را رعایت فرمایید تا به درمان نهایی برسید. همان طور که بارها تکرار کردیم انتخاب پزشک مناسب برای درمان با طب سوزنی بسیار اهمیت دارد. در واقه هر چه تجربه و توانایی پزشک شما بیشتر باشد، احتمال خطا و عدم درمان پایین می‌آید. توجه کنید طب سوزنی اغلب موارد به عنوان یک روش کمکی در کنار درمان اصلی استفاده می‌شود تا پروسه بهبودی برای بیماران سریع‌تر و راحت‌تر شود. خوشبختانه طب سوزنی در حال حاضر می‌تواند برای درمام اکثر بیماری‌ها نقش اصلی و یا کمک کننده داشته باشد به شرطی که شما عزیزان تمامی جلسات طب سوزنی خود را کامل کرده و به توصیه‌های پزشک خود کامل و جامع عمل کنید.

بهترین متخصص طب سوزنی در اصفهان

انتخاب بهترین متخصص طب سوزنی در اصفهان برای انجام طب سوزنی اهمیت بالایی دارد. برخی از بیماران با مراجعه به افراد غیر متخصص سلامت خود را به خطر می اندازند و برخی دیگر بدون توجه به مهارت و تجربه پزشک اقدام به درمان می کنند و دچار عفونت و مشکلاتی از این قبیل می شوند. دکتر علی اعتمادی پزشک متخصص طب سوزنی فارغ التحصیل از دانشگاه چین، با تجربه و مهارت در طب سوزنی و رعایت نکات بهداشتی، خدمات درمانی مختلفی اعم از درمان کبد چرب، ناراحتی گوارشی و رفلاکس، آرامش اعصاب، درمان افسردگی و اضطراب، لاغری موضعی و کلی بدن و… را ارائه می دهد. برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت می توانید با شماره های موجود تماس حاصل نمایید.


?‍⚕️ دکتر علی اعتمادی
? سلامتی را به گونه ای دیگر تجربه کنید ?
? متخصص طب سوزنی ☯️
? 031-32240920

سوالات متداول درباره طب سوزنی

آیا همه بیماری ها به وسیله طب سوزنی قابل درمان است؟
بله تمامی بیماری هایی که در طول مقاله عنوان شده به وسیله طب سوزنی قابل درمان است.

چه تعداد جلسه برای مشاهده تاثیر طب سوزنی بر روی بیماری نیاز است؟
تعداد جلسات طب سوزنی به عوامل زیادی از جمله نوع بیماری، روش درمان و… بستگی دارد.

عوارض درمان بیماری با طب سوزنی چیست؟
اگر درمان به دست متخصص مجرب و در مراکز معتبر انجام شود هیچگونه عوارضی به دنبال ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت