درمان کبد چرب

بهترین راه درمان کبد چرب بدون دارو

یافتن بهترین راه درمان کبد چرب بدون دارو یکی از اصلی ترین دغدغه های بیماران مبتلا به کبد چرب است. کبد یکی از اندام های مهم بدن است که وظایف مهمی بر عهده دارد. زمانی که در عملکرد کبد اختلال ایجاد شود، دیگر اندام داخلی بدن نیز دچار مشکل می شوند. طب سوزنی یکی از روش های موثر درمان کبد چرب است که در ادامه به طور کامل در مورد شیوه درمان کبد چرب با طب سوزنی صحبت می کنیم.

کبد چرب چیست؟

همانطور که گفته شد، کبد به عنوان یکی از اندام مهم بدن وظایف مختلفی را بر عهده دارد که عملکرد صحیح آن باعث تضمین سلامت انسان می باشد. از جمله وظایف کبد که می توانیم به آن اشاره کنیم شامل موارد زیر است:

  • کمک به هضم غذا
  • ساخت پروتئین بدن
  • ذخیره آهن
  • تبدیل مواد مغذی به انرژی
  • تولید مواد درمانی برای لخته شدن خون و التیام زخم ها
  • افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت ها با ایجاد عوامل ایمنی زا و حذف سموم از خون

زمانی که چربی اضافی در کبد ذخیره می شود، فرد به کبد چرب مبتلا می گردد. متاسفانه این بیماری علائم خاصی در فرد مبتلا به کبد چرب ندارد و تنها با انجام آزمایش می توان از وجود آن مطلع شد.

پس از ایجاد کبد چرب مشکلی در عملکرد کبد ایجاد نمی شود اما ممکن است پس از گذشت زمان و افزایش چربی کبد، این بیماری منجر به آسیب کبدی گردد. به همین جهت لازم است هر 6 ماه یکبار چکاپ کامل انجام شود تا در صورت وجود چربی اضافه در کبد، برای درمان آن اقدام کنید.

در حال حاضر دارویی در خصوص درمان کبد چرب وجود ندارد به همین جهت ما به شما طب سوزنی را پیشنهاد می کنیم. طب سوزنی یکی از روش های درمانی موثر است که امروزه در سراسر دنیا برای بیماری های مختلف مورد استفاده پزشکان متخصص قرار می گیرد.

دلایل ﮐﺒﺪ ﭼﺮب
دلایل ﮐﺒﺪ ﭼﺮب

معرفی بهترین راه درمان کبد چرب بدون دارو

در حال حاضر به دلیل افزایش مبتلایان کبد چرب، راه های بسیاری از جمله تغذیه مناسب، عدم مصرف قند و چربی، انجام ورزش به طور منظم و پیوسته و… برای درمان کبد چرب وجود دارد.

اما در کنار همه این موارد ما به شما طب سوزنی را به عنوان بهترین روش درمان کبد چرب بدون مصرف دارو معرفی می کنیم. طب سوزنی یک روش درمانی مبتنی بر طب باستانی چینی است که از طریق سوزن ای باریک نقاط خاصی از پوست را تحریک کرده و با تاثیر بر روی اعصاب، بافت ها، غدد و اندام های مختلف بدن موجب بهبود بیماری می شود. نقاط طب سوزنی که سوزن های مخصوص در آن فرو میرود، با توجه به نوع بیماری توسط پزشک متخصص مشخص می شود.

میزان اثربخشی طب سوزني در کبد چرب موجب شده این روش طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. علاوه براین طب سوزنی بدون هیچگونه درد، خون ریزی و عوارض جانبی انواع بیماری از جمله فیبروز کبد چرب را درمان می کند که این به تنهایی موجب می شود بیماران به جای مصرف دارو از طب سوزنی استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر درمان کبد چرب در اصفهان

مزایای درمان کبد چرب با طب سوزنی

مزایای بسیاری برای استفاده از طب سوزنی برای درمان کبد چرب وجود دارد که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می باشد:

  • با استفاده از این روش هیچگونه بی هوشی یا جراحی صورت نمی گیرد.
  • طب سوزنی به افزایش استقامت بدن، بازیابی انرژی، تنظیم هورمون ها و افزایش ایمنی سیستم بدن کمک می کند.
  • عدم عوارض در درمان کبد چرب با طب سوزنی
  • طب سوزنی یک روش درمانی سازگار است. یعنی زمانی که با طب سوزنی کبد چرب خود را درمان می کنید، می توانید همزمان از یک روش دیگر نیز برای درمان استفاده نمایید.
  • طب سوزنی یکی از ایمن ترین روش های درمان است که بدون درد و خون ریزی کبد چرب را درمان می کند.
  • طب سوزنی یک روش کاملا موثر و تایید شده می باشد که می تواند به تنهایی بیماری های مختلفی از جمله کبد چرب را به طور کامل درمان نماید و نیازی به مصرف دارو نمی باشد.
ماندگاری طب سوزنی
ماندگاری طب سوزنی

هزینه درمان کبد چرب با طب سوزنی

کاربرد طب سوزنی در درمان کبد چرب موجب استقبال بیماران از این روش درمانی شده است. ممکن است تصور کنید هزینه های درمان فوری کبد چرب با طب سوزنی بالا باشد و قادر به پرداخت آن نباشید. در صورتی که هزینه کل جلسات طب سوزنی نسبت به هزینه سایر روش ها بسیار مناسب و به صرفه است و بیماران می توانند با کمترین هزینه کبد چرب را درمان نمایند.

اما به طور کلی می توان گفت هزینه درمان کبد چرب با طب سوزنی به سطح بیماری و تعداد جلسات درمانی مشخص شده، بستگی دارد. دقت کنید که تعداد جلسات توسط پزشک متخصص معین می گردد و هر فردی قادر به تشخیص آن نمی باشد.

سوالات متداول

چند جلسه برای درمان کبد چرب با طب سوزنی لازم است؟

تعداد جلسات با توجه به شرایط بیمار و نحوه عملکرد بدن نسبت به طب سوزنی، توسط متخصص مشخص می شود.

میزان ماندگاری طب سوزنی چقدر است؟

ماندگاری درمان کبد چرب با طب سوزنی به واکنش بدن نسبت به درمان بستگی دارد و در هر فرد متفاوت است.

عوارض درمان کبد چرب با طب سوزنی چیست؟

در صورتی که طب سوزنی توسط متخصص طب سوزنی در محیطی بهداشتی انجام شود، هیچگونه عوارضی ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت