درمان دو قطبی بدون دارو

درمان دو قطبی با طب سوزنی

درمان اختلال دوقطبی با طب سوزنی یک رویکرد جایگزین و مکمل برای کنترل علائم این عارضه است  است. در این روش، سوزن‌های نازک از نقاط خاصی از بدن عبور می‌کنند تا جریان انرژی (چی) را تنظیم نمایند. هدف از اسن درمان، برقراری تعادل انرژی و بهبود گردش خون است که می‌تواند به کاهش افسردگی، اضطراب و تغییرات خلقی کمک کند. طب سوزنی معمولاً به عنوان یک درمان مکمل در کنار داروهای روانپزشکی توصیه می‌شود.

به نظر شما درمان دو قطبی با طب سوزنی امکان پذیر است؟ اصلا درمان بیماری افسردگی و یا بیمارهای مربوط به حوزه روانی با طب سوزنی ممکن است؟ برای بیماری دو قطبی از چه روش‌های درمانی استفاده کرده‌اید؟ تاثیرگذار بوده‌اند؟ 

از آنجایی که سوالات شما در این زمینه بسیار است ما در این مقاله به صورت مفصل درباره درمان دوقطبی با طب سوزنی صحبت خواهیم کرد.  بگذارید اول از همه به سراغ ماهیت و چیستی بیماری دو قطبی برویم!

درمان قطعی اختلال دوقطبی

بیماری دو قطبی یا افسردگی شیدایی یکی از بیماری‌های شایع در میان مردمان امروز است.  جالب است بدانید که از هر 100 نفر یک نفر دچار این بیماری می‌شود.  فردی که دچار این بیماری می‌شود نوسنات خلقی شدیدی را تجربه می‌کند. 

شاید تصور کنید که ما هم در طول روز دچار این نوسانات خلقی می‌شویم اما باید به شما بگوییم که چیزی که این بیماران عزیز تجربه می‌کنند فراتر از تجربیات ما در این حوزه است. 

این افراد مدت زمان زیادی خلقیات زیر را تجربه می‌کنند:

  1. خلق افسرده (افسردگی شدیدی را احساس می‌کنند).
  2. خلق شیدا (ناامیدی و احساس شادی زیادی را تجربه می‌کنند).
  3. خلق مختلط (ممکن است خلق افسردگی را همراه با بیقراری تجربه کند). 

چه کسانی دچار بیماری اختلال دو قطبی می شوند؟

معمولا افراد زمانی که درباره بیماری می‌خوانند به دنبال نشانه‌های آن در درون خود هستند به همین خاطر در این قسمت از مقاله درباره این که چه افرادی بیشتر از دیگران در معرض بیماری اختلال دو قطبی هستند صحبت می‌کنیم. 

  • این بیماری نیز ارثی است و بیشتر از طریق ژن به شما می‌رسد. 
  • در بخشی از مغز ممکن است اختلالاتی وجود داشته باشد. 
  • استرس و یا بیماری‌های پیش زمینه‌ای عامل دیگر شیوع این بیماری است. 

روش های درمان بیماری اختلال دو قطبی

معمولا برای هر بیماری روش‌های درمانی مختلفی استفاده می‌شود. آگاهی از این روش‌ها و دانستن اطلاعاتی درباره آن‌ها خالی از لطف نیست.  تشخیص این بیماری کار آسانی نیست و ممکن است با بیماری‌های دیگر اشتباه گرفته شود به همین دلیل مراجعه به پزشکان حاذق را دست کم نگیرید.

اول از همه باید این خبر را به شما بدهیم که افرادی که دچار این بیماری می‌شوند در مقابل درمان و یا حتی پذیرش مقاومت می‌کنند. در میان افرادی که دچار بیماری افسردگی شیدایی هستند خطر انجام خودکشی چندین برابر بیشتر از انسان‌های سالم است. به همین خاطر درمان آن‌ها را باید جدی گرفت.

تشخیص و درمان اختلال دو قطبی معمولا توسط روانشناس و روانپزشک صورت می‌گیرد و سپس نوع درمان توسط آن‌ها تعیین می‌شود.

  • استفاده از دارو
  • روان درمانی
  • طب سوزنی
  • شوک درمانی

از آن جایی که موضوع مقاله امروز ما درمان دو قطبی با طب سوزنی است شاید این روش درمانی شما را کنجکاو کرده باشد برای همین شما را به خواندن پاراگراف بعدی دعوت می‌کنیم.

بیشتربخوانید: طب سوزنی برای اعصاب

درمان دو قطبی با طب سوزنی

در آسیای شرقی به خصوص در چین استفاده از طب سوزنی رواج زیادی دارد. این روش درمانی در چند سال اخیر در میان مردم جهان به خصوص در ایران رواج بیشتری پیدا کرده است.  از این روش حتی برای درمان اختلال دو قطبی استفاده می‌شود. شاید چگونگی درمان بیماری دو قطبی یا طب سوزنی برای شما هم جالب باشد. 

درمان اختلال دوقطبی با طب سوزنی، مبتنی بر اصول طب سنتی چینی است که هدف آن برقراری تعادل انرژی (چی) در بدن می باشد. در این روش، سوزن های نازک در نقاط خاصی از بدن فرو می روند تا جریان انرژی را تنظیم کنند. هدف اصلی، بازگرداندن تعادل انرژی و از بین بردن انسداد در جریان چی است که باعث بروز علائم دوقطبی می شود. طب سوزنی همچنین می تواند سطح هورمون ها و ناقلین عصبی را تنظیم کند که در تثبیت خلق و خو نقش دارند. این روش درمانی غیرتهاجمی، کم عارضه و مکمل درمان های پزشکی رایج است و می تواند به کنترل علائم و بهبود کیفیت زندگی بیماران دوقطبی کمک کند.

فواید استفاده از طب سوزنی برای درماناختلالدو قطبی

استفاده از طب سوزنی برای این درمان این بیماری رضایت زیادی را برای بیماران به همراه داشته است. 

گفتن این مزایا شاید شما در جهت استفاده از این روش درمانی ترغیب کند. 

  1. همراه با کمترین ضرر 
  2. عدم استفاده از داروهای شیمیایی 
  3. هزینه‌ای کمتر 
  4. درمان بسیاری از اضطراب‌ها
  5. آرام بخش بودن این روش درمانی 
  6. ترشح اندورفین در بدن شما 

درمان دو قطبی با طب سوزنی عوارض دارد؟

با مراجع به مطب یک پزشک ماهر قطعا این روش درمانی هیچ خطر و آسیبی برای شما نخواهد داشت اما اگر استفاده از این روش توسط افرادی غیر ماهر صورت گیرد خطرات زیر را برای شما در پی خواهد داشت:

  • استفاده چندین باره از سوزن‌های فلزی که باعث عفونت و ایجاد میکروب در بدن شما می‌شود. 
  • فرو کردن در جای نامناسب ممکن است خطرات بدی برای شما ایجاد کند. 
  • در صورتی که پوست حساسی داشته باشید احتمال این که دچار کبودی یا قرمزی شوید هست. 

نکته: 

به دلیل فرو رفتن سوزن‌ها و تغییر در هورمون‌های شما ممکن است دچار خستگی و بی حالی شوید اما بعد از مدتی با به تعادل رسیدن هورمون‌ها شما به حالت طبیعی و چه بسا بهتر می‌رسید. 

هزینه درمان اختلال دو قطبی با طب سوزنی

قیمت و هزینه درمان بیماری افسردگی شیدایی از طریق طب سوزنی با توجه به آسیبی که به شما وارد شده است، تعداد جلسات و تشخیص پزشک متفاوت است.  اما قطعا در مقایسه با استفاده از روش دارو درمانی و مراجع به روانپزشک و روانشناس هزینه‌ای کمتر پرداخت می‌کنید. 

متخصص طب سوزنی در اصفهان 

متخصصین بسیاری در ایران مشغول به درمان بیماران خود هستند که شما بسته به نیاز و تحقیقاتی که کرده‌اید می‌توانید به هر کدام از آن‎ها مراجعه کنید.

 اما اگر بخواهیم تنها در اصفهان بهترین متخصص طب سوزنی را نام ببریم باید از دکتر علی اعتمادی نام ببریم.

دکتر علی اعتمادی مدرکشان را از دانشگاه CBIATC دریافت کرده‌اند و در حوزه طب سوزنی به درمان بیماری‌های زیر می‌پردازند: 

  1. درمان درد 
  2. ناراحتی گوارشی و رفلاکس معده 
  3. درمان کبد چرب
  4. لاغری موضعی کل بدن 
  5. درمان اضطراب و افسردگی 
  6. لیفت صورت و بدن 
  7. جوانسازی و زیبایی 

می‌توانید برای دریافت مشاوره و نوبت با شماره تلفن 03132240920 تماس حاصل نمایید. 

کلام آخر 

درمان اختلال دو قطبی با طب سوزنی یکی از روش های درمانی مناسب و کم ضرر برای شما محسوب می شود. با صحبت هایی که در این مقاله بیان شد اطلاعات شما در زمینه طب سوزنی و بیماری اختلال دو قطبی افزایش پیدا کرده است. انتخاب این که از این روش درمانی استفاده کنید یا خیر با شما مراجعان عزیز است!

سوالات متداول درمان دو قطبی با طب سوزنی

چگونگی درمان دو قطبی با طب سوزنی؟ 

طب سوزنی با فرو کردن سوزن های یک بار مصرف به نقاط خاصی از بدن باعث ترشح اندورفین در بدن شما می شود و با تعداد جلسات معین این بیماری را برای شما بهبود می بخشند.

تعداد جلسات درمان دو قطبی با طب سوزنی چقدر است؟ 

تعداد جلسات طب سوزنی بسته به تشخیص پزشک و نوع بیماری، سیستم بدنی شما و فاصله بین هر جلسه متفاوت می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت