هزینه طب سوزنی

هزینه همواره یکی از دغدغه های اصلی هر کسی در انتخاب روش درمانی است. اگرچه طب سوزنی در بسیاری از کشورها تحت پوشش بیمه قرار دارد، اما در ایران هنوز هر شرکت بیمه ای این روش را تحت پوشش قرار نمی دهد. اینکه هزینه طب سوزنی چقدر است هم یکی از سوال های کسانی است که می خواهند این درمان را انجام دهند. قیمت طب سوزنی به عوامل مختلفی بسنگی دارد مثلا استفاده از سوزن های استاندارد وارداتی، انجام روش های تکمیلی مانند موکسی باسیون و حجامت، میزان تجربه متخصص و…. همگی عواملی هستند که بر هزینه این روش تاثیر می گذارند.

شاید قیمت طب سوزنی در ایران کمی زیاد باشد اما با این حال، تحقیقات نشان می دهند که طب سوزنی در درازمدت مقرون به صرفه تر از سایر روش هاست، زیرا با کمترین عوارض جانبی، سبب بهبودی سریع تر می شود.

با اینکه این روش درمانی بسیار آسان و کم هزینه به نظر می آید اما تهیه تجهیزات آن چالش برانگیز است. گاهی پزشکان مجبورند برای خرید وسایل به کشورهای دیگری سفر کنند. این روش 30 تا 120 دقیقه یا بیشتر طول می کشد و گاهی اوقات هم انجام کارهای اضافی مثل بادکش درمانی، موکسی باسیون، امواج مادون قرمز، ماساژ ، مغناطیس درمانی یا حجامت نیز لازم است.

بنابراین به دلیل زمان بر بودن و نیاز به انجام کار های دیگر در کنار طب سوزنی، هزینه ی این روش بیشتر از ویزیت معمولی است.

اگر شما هم قصد انجام طب سوزنی دارید و نگران هزینه آن هستید با ما در این مقاله هم راه باشید تا به بررسی هزینه های این روش و عوامل موثر بر آن بپردازیم.

طب سوزنی چیست؟ آیا عوارضی دارد؟

طب سوزنی یکی از روش های درمانی موثر در طب سنتی چین است که امروزه کاربرد فراوانی در دنیا پیدا کرده است. این روش درمانی بر پایه اصول طب سنتی چین است که بر این باورند، بدن انسان دارای مسیر های انرژی است که اگر آن ها را به درستی تحریک کنیم می توانیم برخی از بیماری ها را درمان و کنترل کنیم. در طب سوزنی از سوزن های بسیار نازک و ویژه ای استفاده می شود که آن ها را در نقاط خاصی از بدن فرو می کنند تا جریان انرژی را در مسیرهای مورد نظر هدایت کند.

طب سوزنی می تواند برای درمان انواعی از بیماری ها از جمله دردهای مزمن، بی خوابی، افسردگی، اضطراب، بیماری های تنفسی، گوارشی، عصبی و … به کار رود. مزیت اصلی این روش نسبت به دارو درمانی، این است که عوارض جانبی زیادی ندارد و اثربخشی آن طولانی مدت است.

البته درمان هر بیماری با طب سوزنی باید توسط بهترین متخصص طب سوزنی و در محیطی کاملا بهداشتی انجام شود تا از ایجاد عوارض و درد و خونریزی جلوگیری شود. برخی از افراد بدون توجه به این مسئله و با مراجعه به مراکز نامعتبر اقدام به درمان می کنند و در نهایت عوارض آن را مشاهده می کنند. در صورتی که اگر طب سوزنی به دست پزشک متخصص انجام شود، به دلیل استفاده از سوزن های استریل شده و یکبار مصرف و مهارت کافی پزشک در چگونگی استفاده از سوزن ها، هیچگونه عوارضی مشاهده نمی شود و دوره درمان بدون درد و خون ریزی طی می گردد.

مزایای طب سوزنی

پس حتما به این نکته توجه لازم را داشته باشید و برای درمان با طب سوزنی به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

هزینه طب سوزنی چقدر است؟

طب سوزنی معمولاً در چند جلسه انجام می شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد. تعداد این جلسات بسته به نوع بیماری، بین ۱۰ تا ۱۵ جلسه می باشد. البته گاهی یک جلسه ی درمانی نیز کفایت می کند.

با توجه به خدمات ارائه شده در هر جلسه، متوسط هزینه ی هر جلسه حدود ۱۵۰ تا 300 هزار تومان است. خوشبختانه امروزه برخی شرکت های بیمه هزینه ی طب سوزنی را تحت پوشش قرار داده اند، که بیماران می توانند از آن بهره مند شوند. عوامل متعددی از جمله نوع و کیفیت مواد و تجهیزات مصرفی، میزان زمان صرف شده توسط متخصص و… بر هزینه ی نهایی طب سوزنی تأثیرگذارند.

هزینه طب سوزنی برای سردرد

طب سوزنی با تحریک نقاط انرژی دهی بدن از طریق سوزن های بسیار ریز، باعث ایجاد آرامش و انرژی مثبت می شود. این روش به ویژه در درمان دردهای مزمنی مانند سردرد و میگرن بسیار کارآمد بوده و موفقیت های فراوانی داشته است. سوزن ها با تحریک نقاط ویژه ای از اعصاب، التهاب و درد را کاهش داده و احساس سبکی و آرامش را القا می کنند.

هزینه طب سوزنی برای سر درد به عوامل مختلفی مثل تعداد جلسات بستگی دارد که به طور قطعی نمیتوان یک هزینه ثابتی برای آن در نظر گرفت. برای اطلاع از هزینه دقیق با مطب دکتر اعتمادی تماس بگیرید.

هزینه طب سوزنی برای لاغری شکم

آیا می دانستید طب سوزنی می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ این روش درمانی با تحریک نقاط کلیدی بدن، سوخت وساز بدن را افزایش داده و باعث تسریع در روند کاهش وزن می شود.

متخصص طب سوزنی علاوه بر اجرای جلسات درمانی، سابقه پزشکی، رژیم غذایی و شیوه زندگی شما را نیز مدّ نظر قرار می دهد تا بتواند درمانی اختصاصی و مؤثر برایتان طراحی کند. او همچنین مکمل های ضروری بدن و ورزش های مناسب را برای شما تجویز می کند؛ که همه این موارد بر هزینه طب سوزنی برای لاغری شکم تاثیر می گذارد.

هزینه طب سوزنی برای منییر

آیا سرگیجه، کم شنوایی یا وزوز گوش دارید؟ این علائم می توانند نشانه ای از بیماری منییر باشند، یک اختلال در گوش داخلی. گوش داخلی بخشی بسیار حساس و مهم از گوش است که مسئول تعادل و شنوایی ماست. علت اصلی بیماری منییر هنوز مشخص نیست، اما ممکن است به دلیل تغییر در مایعات یا ساختار گوش داخلی باشد.

خوشبختانه طب سوزنی می تواند سرگیجه، کم شنوایی و وزوز گوش ناشی از بیماری منییر را کاهش دهد. علاوه بر این، احتمال برگشت دوباره علائم را کم می کند. بهترین متخصص طب سوزنی سوزن های بسیار نازکی را به طور سطحی در نقاطی از بدن می گذارد که می توانند گردش خون و انرژی را در بدن تحریک کنند. این کار همانند یک ریستارت برای سیستم بدن عمل می کند و عوارض این عارضه را کاهش می دهد. برای اطلاع از هزینه طب سوزنی برای منییر با شماره 09926258209 تماس بگیرید.

هزینه طب سوزنی برای افزایش قد

طب سوزنی می تواند به تحریک هورمون رشد و استخوان سازی کمک کند. پزشک با قرار دادن سوزن ها در نقاط مهم بدن، جریان خون و انرژی را در آن نواحی افزایش می دهند.  اینگونه طب سوزنی می تواند باعث رشد استخوان و افزایش سرعت رشد در نوجوانان شود. البته نتایج آن بسته به سن و ژنتیک متفاوت است، ولی قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد. هزینه طب سوزنی برای افزایش قد به عوامل مختلفی مثل، تعداد جلسات، تخصص پرشک و… بستگی دارد.

هزینه طب سوزنی برای زانو

اگر از درد زانو رنج می برید، حتماً طب سوزنی را امتحان کنید. این روش درمانی با ایجاد احساس آرامش در بدن، درد زانو را تسکین می دهد. این روش با فرستادن سیگنال به مغز، باعث ترشح هورمون اندورفین می شود که به کاهش التهاب و درد کمک می کند. همچنین با کاهش هورمون استرس زای کورتیزول، التهاب زانو را پایین می آورد. هزینه طب سوزنی برای زانو در موارد مختلف بسیار متفاوت است و به عواملی مثل سبک طب سوزنی، نوع درمان و عارضه، مدت زمان و تعداد جلسه و… بستگی دارد.

هزینه طب سوزنی اعصاب

گاهی اوقات دردهای عصبی واقعاً آزاردهنده و طاقت فرسا می شوند. طب سوزنی می تواند در کاهش و درمان مشکلات عصبی موثر باشد. سوزن هایی که در طب سوزنی استفاده می شوند، با تحریک اعصاب، باعث انقباض و تحریک ماهیچه ها می شوند. به این ترتیب می توانند دردهای عصبی را کاهش دهند. هزینه طب سوزنی اعصاب با توجه به نوع عارضه عصبی متفاوت است که با مراجعه  به مطب دکتر اعتمادی در اصفهان می توانید از هزینه دقیق آن آگاه شوید.

عوامل موثر بر هزینه طب سوزنی

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که علاقه مند به درمان با طب سوزنی هستید، اما نگران هزینه ی آن می باشید. پس بیایید با هم بررسی کنیم چه عواملی بر هزینه ی طب سوزنی تأثیر می گذارند.

عوامل موثر بر هزینه طب سوزنی

 اول از همه، ابزار و تجهیزات مورد استفاده که عمدتاً وارداتی و گران قیمت هستند. دوماً، تعداد جلسات مورد نیاز برای هر بیمار که متفاوت است. سوماً، تخصص و مهارت پزشک طب سوزنی، چرا که هرچه مهارت و تجربه ی وی بیشتر باشد، هزینه ی مطب نیز بالاتر خواهد رفت. علاوه بر این موارد، نوع بیماری و شرایط پزشکی خودتان نیز بر روند انجام این روش و هزینه نهایی تاثیر می گذارد.

به طور کلی عوامب موثر بر هزینه طب سوزنی شامل موارد زیر می شود:

  • سبک طب سوزنی
  • نوع بیماری
  • مدت و تعداد جلسات
  • مهارت پزشک
  • کیفیت درمان
  • مکان کلینیک

با این حال، طب سوزنی یک روش درمانی موثر است که امروزه خیلی در کشورمان جا افتاده و کسانی که انجام داده اند از نتایج آن کاملا راضی اند.

جمع بندی

همان طور که تا به اینجا فهمیدید، طب سوزنی یک روش درمانی بسیار کارآمد برای درمان بسیاری از بیماری ها است که با تحریک و تقویت سیستم تنظیم کننده بدن، توانایی خوددرمانی و خودترمیمی بدن را افزایش می دهد. از جمله مهم ترین مزایای طب سوزنی می توان به کاهش درد، التهاب و استرس، بهبود خواب و همچنین افزایش انرژی و عملکرد سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

پس اگر دچار مشکلات و بیماری هایی مثل درد مفاصل، بیماری های مزمن، بی خوابی، اضطراب، افسردگی و … هستید، حتماً طب سوزنی را به عنوان یک درمان طبیعی و فاقد عوارض جانبی بدنی، برای خودتان امتحان کنید.

سوالات متداول هزینه طب سوزنی

هزینه طب سوزنی هزینه دارد؟

هزینه طب سوزنی بسته به عواملی مانند نوع درمان، تعداد جلسات، تجربه متخصص و محل ارائه خدمات متغیر است. به طور متوسط هر جلسه بین 200 هزار تا 400 هزار تومان هزینه دارد.

آیا بیمه هزینه طب سوزنی را پوشش می دهد؟

متاسفانه هر نوع شرکت بیمه ای این روش درمانی را پوشش نمی دهد. برای آگاهی از این موضوع می توانید با شرکت بیمه تان تماس بگیرید.

چند جلسه برای درمان نیاز است؟

معمولاً بین 5 تا 15 جلسه طب سوزنی برای درمان مشکلات جسمی و روانی نیاز است. در موارد حاد ممکن است بیش از 15 جلسه لازم باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت