بهترین دکتر درمان کبد چرب

درمان کبد چرب با طب سوزنی در اصفهان

کبد چرب یکی از بیماری هایی است که امروزه افرد بسیاری به آن مبتلا هستند و همواره به دنبال یافتن بهترین راه درمان می باشند. یکی از بهترین روش های موثر درمان کبد چرب طب سوزنی است. طب سوزنی بیماری های مختلفی از جمله کبد چرب را بدون نیاز به مصرف داروهای شیمیایی و هیچگونه عوارض جانبی درمان می کند، به همین دلیل افراد بسیاری از این روش استفاده می کنند. در ادامه جهت آشنایی شما با کاربرد طب سوزنی در درمان کبد چرب مفاهیم مختلف را توضیح خواهیم داد.

چه زمانی به کبد چرب مبتلا می شویم؟

به طور کلی داشتن وجود مقداری چربی در کبد و بدن یک امر طبیعی است اما در صورتی که حجم این چربی ها در کبد افزایش یابد، سلامت بدن را به خطر می اندازد. وجود چربی بیش از حد نه تنها در کار کبد اختلال ایجاد میکند، بلکه به دیگر اندام ها نیز آسیب می زند.

در واقع کبد دومین اندام بزرگ بدن است که نقش فرآوری مواد غذایی، نوشیدنی ها و همچنین تصفیه مواد مضر از خون را بر عهده دارد. حالا تصور کنید مقدار زیادی چربی در کبد تجمع کنند و موجب التهاب آن و آسیب به سلول های کبدی شوند. این اتفاق سبب می شود عملکرد کبد دچار اختلال شود و موارد مضر به درستی از خون تصفیه نشوند.

حالا اگر بیماری کبد چرب در افرادی که الکل مصرف می کنند نمایان شود، به آن کبد چرب الکلی می گویند. می توان گفت یکی از دلایل ایجاد کبد چرب در این افراد مصرف بیش از حد الکل می باشد. اما برای افرادی که الکل مصرف نمی کنند و به کبد چرب مبتلا هستند دلیل مشخصی وجود ندارد. چاقی، قند خون بالا، چربی خون بالا و مقاومت به انسولین را می توان به عنوان دلایل ایجاد کبد چرب در این افراد نام برد.

البته نا گفته نماند، عوامل بسیاری چون بارداری، کاهش ناگهانی وزن، مبتلا شدن به عفونت، مصرف داروهایی چون تاموکسیفن و والپروئیک اسید می تواند تا حدودی بر چرب شدن کبد و ایجاد این بیماری موثر باشد.

بیشتر بخوانید: تعداد جلسات طب سوزنی

علائم کبد چرب

در حالت عادی کبد چرب هیچگونه علائمی ندارد و فرد مبتلا به این بیماری از وجود آن مطلع نیست. این افراد تنها پس از انجام آزمایش متوجه ابتلا به کبد چرب می شوند. در صورتی که برخی از مبتلایان به کبد چرب با احساس درد در بالا سمت راست شکم و برخی دیگر با احساس خستگی، به چرب بودن کبد خود پی می برند.

اگر کبد چرب موجب ایجاد زخم کبد شود، علائمی مانند خارش و التهاب پوست، درد و ورم شکم، کاهش اشتهاء، ضعف و خستگی، ورم پا، کاهش وزن، زردی پوست و چشم، خونریزی از بینی، گیجی و بزرگی سینه در مردان مشاهده می شود.

پس در صورتی که هر یک از این علائم را مشاهده کردید سریعا برای انجام آزمایشات لازم و مراجعه به پزشک متخصص اقدام کنید.

درمان کبد چرب با طب سوزنی

همانطور که گفتیم طب سوزنی یکی از روش های موثر و بدون عوارض است که برای درمان بیماری های مختلف از جمله کبد چرب مورد استفاده پزشکان سراسر دنیا قرار می گیرد.

طب سوزنی دارای قدمت 2000 ساله است که در حال حاضر علاوه بر چین مناطق مختلف از جمله اروپا و آمریکا از آن برای درمان استفاده می کنند.

درمان کبد چرب با طب سوزنی به دلیل عدم مصرف داروهای شیمیایی بسیار به بیماران توصیه می شود. همچنین اگر برای درمان کبد چرب با طب سوزنی به متخصص طب سوزنی اصفهان مراجعه کنید، بدون هیچگونه عوارض جانبی می توانید کبد چرب خود را درمان نمایید.

در طب سوزنی برای درمان از سوزن های باریک و مخصوص استفاده می شود. این سوزن ها با توجه به نوع و شدت بیماری، با تشخیص پزشک متخصص، در نقاط مختلف بدن فرو می رود و با تاثیر بر روی آن نقاط، سطح آنتی اکسیدانت ها در کبد افزایش می یابد و در نتیجه به درمان کبد چرب کمک می کند.

عوارض طب سوزنی در درمان کبد چرب

طب سوزنی به عنوان یک درمان بدون عوارض شناخته می شود. همین موضوع سبب شده برخی تصور کنند خودشان یا هر شخص دیگری می تواند با استفاده از سوزن ها اقدام به درمان کند. در صورتی که طب سوزنی زمانی بدون عوارض است که توسط متخصص طب سوزنی انجام شود.

در واقع برای انجام طب سوزنی مانند هر رشته پزشکی دیگر لازم است دانش و تجربه کافی کسب شود تا درمان به درستی صورت پذیرد. مثلا نقاط ورود سوزن، میزان فرو رفتن سوزن در بدن، تعداد جلسات درمان و… همگی باید توسط پزشک متخصص مشخص شود و هر فرد غیر متخصص قادر به انجام آن نمی باشد.

علاوه بر این استفاده از سوزن های استریل و یکبار مصرف و محیط کاملا بهداشتی و مناسب تاثیر بسزایی در عدم عوارض طب سوزنی دارد.

پس قبل از اقدام به درمان کبد چرب با طب سوزنی، با بهترین دکتر درمان کبد چرب در اصفهان آشنا شوید و پس از اطمینان از بهداشتی بودن محیط به او مراجعه نمایید.

هزینه طب سوزنی برای درمان کبد چرب

هزینه طب سوزنی با توجه به شدت بیماری و تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد متفاوت است. اما به طور کلی درمان کبد چرب با طب سوزنی نسبت به دیگر روش های درمان مقرون به صرفه است و نیازی به هزینه مبالغ بالا برای درمان کامل کبد چرب نیست.

بهترین دکتر طب سوزنی اصفهان

ما به شما دکتر علی اعتمادی متخصص طب سوزنی فارغ التحصیل از دانشگاه چین را معرفی می کنیم. دکتر اعتمادی با 15 سال سابقه در طب سوزنی، به عنوان پزشک متخصص و مجرب طب سوزنی بیماری های مختلف را بدون عوارض و با رعایت بهداشت درمان می کند.

سوالات متداول بهترین روش درمان کبد چرب بدون دارو:

آیا درمان کبد چرب با طب سوزنی خطرناک است؟

خیر طب سوزنی به عنوان یکی از ایمن ترین روش های درمانی شناخته می شود.

چه تعداد جلسه طب سوزنی برای درمان کبد چرب لازم است؟

تعداد جلسات با توجه به سطح چربی کبد توسط متخصص طب سوزنی مشخص می گردد و برای هر فرد متفاوت است.

درمان کبد چرب با طب سوزنی تا چه مدت ماندگار است؟

مدت ماندگاری درمان با طب سوزنی به عملکرد بیمار پس از گذراندن دوره درمان بستگی دارد و با توجه به توصیه های پزشک و میزان چربی کبد برای هر بیمار متفاوت است.