درد شانه یخ زده و بهترین روش درمان آن

شانه یخ زده در نگاه اول عجیب و غریب به نظر می‌رسد اما اگر از افرادی که درد شانه یخ زده را داشته‌اند این سوال را بپرسید، حسابی داغ دلشان تازه می‌شود و درباره این بیماری که به نام‌های دیگری مثل شانه منجمد یا فروزن شولدر نیز شناخته می‌شود به صورت مفصل برای شما صحبت خواهند کرد.

درد شانه یخ شده موضوعی است که ما در مقاله امروز به صورت جامع و کامل صحبت خواهیم کرد.

شانه یخ زده یا کپسولیت چسبنده چیست؟

نوعی بیماری که مربوط به قسمت شانه است و باعث کم تحرکی شانه شما می‌شود. زمانی که شما مستعد این بیماری باشید، بافت‌هایی که درون مفصل شانه شما قرار دارند کشیده‌تر و  ضخیم‌تر می‌شوند و به مرور زمان باعث زخم شدن شانه شما می‌شوند و توان حرکت شانه‌تان را از شما می‌گیرند.

این بیماری معمولا در میان افرادی که در سن 40 تا 60 سال هستند بسیار رواج دارد.

علت درد شانه یخ زده چیست؟!

هر دردی علتی دارد. علت درد شانه یخ زده هم به دلایل مختلفی دارد که در این بخش از مقاله برای شما به صورت موردی بیان خواهیم کرد.

در همین ابتدای مقاله باید با شما عزیزان نکته‎ای را مطرح کنیم؛ هنوز علت دقیق و واضحی برای به وجود آمدن این بیماری ثبت نشده است اما برخی از دلایل هستند که شما را بیشتر از دیگران مستعد این بیماری قرار می‌دهند.

• دیابت

در میان افرادی که دچار دیابت هستند این بیماری شایع‌تر است. هنوز علت آن شناخته نشده است اما افرادی که دیابت دارند و دچار بیماری شانه یخ زده می‌شوند مدت زمان بیشتری برای درمان نیاز دارند.

• بی حرکتی

وقتی مدت زمان بسیاری شانه شما بی حرکت بماند شما بیشتر مستعد این بیماری هستید. بی حرکت ماندن شانه شما می‌تواند به دلایل مختلفی مثل زخم و جراحی باشد.

• سیستم ایمنی ضعیف

زمانی که شما بیماری‌های دیگری مثل کم یا پر کاری تیروئید دارید یا دچار بیماری‌های قلبی و پارکینسون هستید، بدن شما ضعیف‌تر از دیگر افراد است به همین خاطر ممکن است این بیماری نیز سراغ شما هم بیاید.

در این بیماری علل دیگری نیز هستند که خطر ابتلا به این بیماری را بیشتر می‌کنند:

• عدم تعادل در هورمون‌ها
  • سرطان پستان
  • بیماری ریه

علائم درد شانه یخ زده چیست؟

حالا از کجا متوجه شوید که دچار این بیماری شده‌اید یا نه؟

با چک کردن علائمی که ممکن است این بیماری برای شما ایجاد کرده باشد.

معمولا این بیماری همراه با علائم زیر است:

1. مشکل خوابیدن

هنگامی که قصد خوابیدن به پهلو و سمت شانه‌ای که دچار فروزن شولدر شده است را دارید با درد بسیاری مواجه می‌شوید.

1. درد

درد را گاهی در آرنج احساس می‌کنید اما بیشترین درد در شانه شما ایجاد می‌شود.

1. سفتی و خشکی

با هر حرکت درد بیشتری در بازو احساس می‌کنید اما حرکت ندادن باعث سفت شدن بیشتر بازو و شانه شما می‌شود.

• علائم بالا را جدی بگیرید و با مشاهده هر کدام از آن‌ها سریعا به پزشک مراجعه کنید. پزشک بهتر از هر فرد دیگری توانایی تشخیص این نوع بیماری را دارد.

درمان درد شانه یخ زده با طب سوزنی

چگونگی درمان درد شانه یخ زده!

روش‌‌های درمانی مختلفی برای درمان درد شانه یخ زده وجود دارد. پزشک با توجه به این که کدام یک از روش‌های درمانی برای شما مفید است همان را به شما پیشنهاد می‌دهد.

از آن جایی که قرار است درباره هر کدام توضیح مختصری هم داده شود آن‌ها را به ترتیب در پاراگراف بعدی مطرح خواهیم کرد.

درمان خانگی درد شانه یخ زده!

در منزل می‌توانید از کیسه یا کمپرس یخ استفاده کنید. در طول روز، چندین مرتبه به مدت 15 دقیقه کمپرس یخ را روی شانه‌ای که درد می‌کند قرار دهید این کار باعث تسکین پیدا کردن درد شما می‌شود.

همچنین یک سری ورزش‌های خانگی که فیزیوتراپ برای شما تجویز کرده است را می‌توانید در منزل انجام دهید.

برخی از آن حرکات را در ادامه مقاله معرفی خواهیم کرد.

درمان شانه یخ زده با استفاده از داروها

استفاده از برخی داروها علاوه بر این که باعث کاهش درد شانه یخ زده می‌شود، امکان بهبودی سریع را به شما می‌دهند.

ممکن است پزشک داروهای زیر را برای شما تجویز کند:

• داروهای ضد التهاب
  • داروهای مسکن
  • تزریق کورتون یا کورتیکواستروئید

درمان با اوزون درمانی

یکی دیگر از روش‌های درمانی شانه یخ زده، اوزون درمانی می‌باشد. این روش درمانی تا 99 درصد موارد جوابگو بوده است.

در این روش درمانی سلول‌های شما ترمیم می‌شوند و ریشه سلول‌ها شما مجددا فعالیت خود را آغاز می‌کنند و بافت‌هایی شانه شما که آسیب دیده است را بهبود می‌بخشد.

آیا با لیزر درد شانه یخ زده از بین می رود؟

درمان با لیزر برای از بین بردن درد شانه یخ زده به شما سفارش می‌شود. بعد از پایان پیدا کردن جلسات لیزر شما بهبودی را به خوبی حس خواهید کرد.

به بسیاری از افرادی که گفته شده بود بهبودی برای شما تا سال‌ها امکان پذیر نیست با  استفاده از لیزر، بهبودی کسب کرده‌اند.

کایروپراکتیک برای از بین بردن درد شانه یخ زده

دستکاری شانه یا مانیپولاسیون یکی از روش‌های درمان کایروپراکتیک است. در این روش به شما بی حسی تزریق می‌شود تا شما درد را احساس نکنید. در مرحله بعد پزشک شروع به حرکت دادن شانه شما می‌کند. این کار باعث از بین رفتن خشکی و سفتی شانه شما می‌شود.

درمان درد شانه یخ زده با فیزیوتراپی

و اما روش درمانی فیزیوتراپی یکی از بهترین روش‌های درمانی برای جلوگیری از جراحی و درمان درد شانه است.  این روش درمانی که بسیار هم شایع است به شما کمک می‌کند تا تحرکی که از بین رفته است به شما بازگردد.  مدت زمان بهبودی از طریق فیزیوتراپی به چندین ماه زمان نیاز دارد.

دستگاه TENS برای درمان شانه یخ زده!

تحریک عصبی الکتریکی ماورا پوستی یا دستگاه TENS یکی دیگر از روش‌های درمانی است که از طریق بی حس کردن عصب‌هایی که در انتهای ستون فقرات قرار دارند، کار خود را انجام می‌دهد.

حال الکترودها یا پدهای ضعیفی روی شانه‌ای که درد می‌کند قرار داده می‌شود و برق ضعیفی به آن وارد می‌کنند تا بهبودی شما میسر شود.

درمان درد شانه یخ زده با طب سوزنی

اگر به دنبال بی ضررترین روش درمانی هستید ما درمان درد شانه با طب سوزنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این روش درمانی بدین شکل است که سوزن‌هایی را در اطراف شانه، بازو، عقب و جلو شانه، کف دستان، آرنج و نقاط ماشه‌ای میوفاشیال  وارد می‌کنند تا در طی جلسات متعدد بهبودی شما اتفاق افتد.

دکتر علی اعتمادی متخصص طب سوزنی به بهترین شکل ممکن درمان درد شانه شما را تسکین می‌دهند.

ایشان دارای مدرک طب سوزنی از دانشگاه CBIATC چین هستند و در حال حاضر در شهر اصفهان به درمان بیماران مختلف می‌پردازند.

ورزش؛ یکی دیگر از روش های درمانی خانگی شانه یخ زده!

از آنجایی که ممکن است برخی از شما اهل ورزش باشید ما این روش درمانی را نیز برای شما مطرح کردیم.

برحی از حرکاتی که می‌تواند بهبودی شما را تسریع بخشد دربردارنده موارد زیر می‌باشد:

• خم کردن در حالت دراز کش
  • کشش ضربدری
  • کشش ایستاده
  • چرخش بیرونی از چهارچوب در

جراحی؛ آخرین مرحله درمان درد شانه یخ زده

<p>اگر روش‌های درمانی دیگر تا به الان جوابگوی درمان بیماری شما نبودند باید به سراغ جراحی بروید.

در این روش بافتی که زخمی و دچار آسیب شده است را برمی‌دارند تا درد آزاردهنده شما به پایان رسد.

سوالات متداول درد شانه یخ زده </h3>

درد شانه یخ زده چیست؟</p>

نوعی بیماری که مربوط به قسمت شانه است و اجازه تحرک به شانه شما نمی‌دهد. </span>

علت درد شانه یخ زده چیست؟</p>

هنوز علت اصلی برای آن کشف نشده است اما افرادی که دیابت، کم تحرکی و بدن ضعیفی دارند بیشتر از دیگر افراد مستعد این بیماری هستند. </span>

روش های درمانی درد شانه یخ زده شامل چه مواردی است؟

• درمان خانگی
  • داروها
  • اوزون درمانی
  • لیزر
  • کایروپراکتیک
  • فیزیوتراپی
  • دستگاه TENS
  • طب سوزنی
  • ورزش
  • جراحی

کلام پایانی

ممنون که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. با پایان یافتن مقاله درد شانه یخ زده، اگر هر کدام از علائم و نشانه‌ها را در خود مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید تا ایشان بهترین روش درمانی را برای شما تجویز کند.