درمان کبد چرب

درمان کبد چرب با طب سنتی و طب سوزنی

طب سوزنی یکی از روش هایی است که موجب درمان کبد چرب می شود. کبدچرب در طب سنتی درمان های بسیاری دارد. به همین جهت میزان اثربخشي طب سوزني کبد چرب برای بیماران مبتلا به کبد چرب اهمیت دارد. کبد یکی از مهم ترین اندام های داخلی بدن است که در صورت اختلال در عملکرد آن بدن دچار مشکل می شود. متاسفانه این بیماری هیچگونه علائمی ندارد و تنها از طریق آزمایش و سونوگرافی قابل تشخیص است.

کبد چرب به دلیل کاهش تحرک و تغذیه نادرست ایجاد می‌شود

لزوما مصرف چربی نمیتواند دلیل یا ابتلا به کبد چرب باشد. یکی از دلایل بسیار تاثیر گذار در ابتلا به کبد چرب مصرف بیش از حد الکل باشد. که به آن کبد چرب الکلی می گویند.

البته شایع‌ترین دلیل ایجاد کبد چرب آب خوردن بین غذا، داشتن استرس، مصرف الکل، مصرف دارو بیش از حد معمول و مصرف غذاهای فست‌فودی مثل سوسیس، کالباس و پنیر پیتزا است.

استفاده از مواد خوراکی نظیر ترشی‌ها، سرکه، آبغوره، خوراکی‌های سرد مثل دوغ، ماست، خیار کدو باعث ایجاد چربی در کبد می‌شود

 

درمان فوری کبد چرب با طب سوزنی

در حال حاضر کبد چرب به یکی از بیماری های رایج تبدیل شده که با گذشت زمان و بدون هیچ علائمی در بدن ظاهر می شود. زمانی که مقدار زیادی چربی در سلول های کبد رسوب می کند، بدن دچار اختلال می شود و سلامت فرد را به خطر می اندازد. زیرا کبد اهمیت بالایی در بدن دارد و وجود چربی زیاد در کبد مانع از عملکرد همیشگی آن می شود.

افراد مبتلا به دیابت و چربی خـون، مصرف کنندگان مشروبات الکلی، افراد چاق و کم تحرک، کسانی که دائما دچار اضطراب و استرس هستند و مصرف کنندگان همیشگی فست فود و غذاهای چرب، بیشتر از افراد عادی در معرض ابتلا به کبد چرب قرار دارند.

در صورتی که جز این دسته افراد هستید سریعا برای انجام آزمایش و بررسی میزان کبد چرب اقدام نمایید.

کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند باید برای درمان کبد چرب به پزشک متخصص مراجعه نمایند. یکی از روش های درمان کبد چرب، طب سوزنی می باشد. در سال های اخیر طب سوزنی به عنوان یک روش موثر در درمان انواع بیماری ها از جمله کبد چرب شناخته می شود که در سراسر دنیا مورد تایید پزشکان متخصص می باشد.

 

درمان کبد چرب با خاکشیر

داروهای گیاهی برای درمان کبد چرب بسیار مناسب هستند. جهت درمان و حتی پیشگیری از ابتلا به کبد چرب و مشکلات بعد از آن از گیاهان دارویی البته زیر نظر پزشک متخصص بهره ببرید.

خاکشیر یکی از گیاهانی بسیار مفید بهترین گیاهان دارویی برای درمان و پاکسازی کبد چرب است که می توانید از آن برای درمان انواع بیماری ها استفاده کنید.

خواص خاکشیر متعدد بوده برخی خواص دارویی آن عبارتند از:

  • برطرف کردن یبوست
  • رفع اسهال های شدید
  • رفع جوش و آکنه صورت
  • کنترل سطح فشار خون
  • برطرف نمودن عطش و تشنگی
  • ضد عفونی کننده
  • دافع سنگ کلیه و مجرا های ادراری
  • تقویت کننده معده
  • درمان گر لاغری
  • از بین بردن خارش پوست
  • کاهنده آلرژی
  • رفع کننده چربی

 

بیشتر بخوانید: طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

 

درمان کبد چرب با طب سنتی و طب سوزنی

طب سوزنی یک روش سنتی چینی است که با تاثیر بر روی نقاط مختلف بدن، انواع بیماری ها را درمان می کند. این روش به دلیل درمان بیماری بدون مصرف داروهای شیمیایی طرفداران بسیاری دارد.

درمان کبد چرب با طب سوزنی به وسیله سوزن های نازک انجام می شود. این سوزن ها در نقاط خاصی از بدن که توسط متخصص طب سوزنی معین شده، وارد می شود و با تاثیر بر روی متابولیسم چربی ها، باعث افزایش مقاومت بدن نسبت به انسولین و همچنین افزایش سطح آنتی اکسیدانت ها در کبد می شود. با تکرار این عملکرد در طی جلسات طب سوزنی، کبد چرب درمان شده و مشکلاتی که به واسطه آن ایجاد شده رفع می گردد.

درمان طب سوزنی بیماری کبد چرب غیر الکلی با کات ، و سایر درمان های طب سنتی چینی برای تنظیم کبد و طحال استفاده می شود. علاوه بر این، طب سوزنی گرم برای گرم کردن یانگ و تقویت بدن دوباره استفاده می شود

گرچه نوشیدن قهوه برای سلامت کبد مفید است، اما کافئین زیاد نیز می‌تواند آسیب یا التهاب ناگهانی کبد را تشدید کند
نوشیدن  به اندازه کافی حداقل روزانه یک مرتبه قهوه می تواند خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را کاهش دهد.
بیماری کبد چرب اغلب نتیجه نوشیدن بیش از حد الکل است.
تنها قهوه نیست که می تواند باعث بهبود سلامت کبد شما شود.
تغذیه مناسب همراه با رژیم غذایی پر پروتئین و کم چربی، مصرف کمتر قندها و انجام ورزش های هوازی در حدود ۲۰-۳۰ دقیقه در روز می تواند چندین پله سلامت کبد شما را ارتقا دهد. بنابراین سعی کنید تغذیه سالم، ورزش و به طور کلی سبک زندگی سالم را از همین امروز در برنامه های خود قرار دهید.

مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل امگا 3 ممکن است باعث کاهش چربی کبد و بهبود سطح کلسترول شود.

 

طب سوزنی برای کبد چرب

آیا طب سوزنی می تواند به آنزیم های کبدی کمک کند؟

از آنجایی که سموم ناشی از غذا، نوشیدنی، داروها و محیط ایجاد می‌شود و بار زیادی بر کبد وارد می‌کند، طب سوزنی می‌تواند با بهبود عملکرد کبد و سایر فرآیندهای بدن به کاهش بار کمک کند
روش‌های مختلفی وجود دارد که طب سوزنی می‌تواند به سم‌زدایی کبد کمک کند، از جمله کمک به خواب آرام‌تر، آرام‌تر، بهبود سلامت کلی و عملکرد سالم مغز. طب سوزنی انرژی های کبد را متعادل می کند و سموم را از اندام های مختلف مانند روده بزرگ، کلیه ها و کبد دفع می کند.
نتایج نشان داد که طب سوزنی یک گزینه درمانی موثر برای سیروز کبدی است

میزان اثربخشی طب سوزنی در کبد چرب

اثربخشی طب سوزنی در درمان کبد چرب شامل موارد مختلفی است که زیر هر یک را به طور کامل توضیح می دهیم. طب سوزنی:

  • بدون بی هوشی و جراحی، کبد چرب را درمان می کند.
  • یکی از ایمن ترین و در عین حال موثرترین روش های درمان کبد چرب است.
  • نه تنها کبد چرب را درمان می کند، بلکه به دلیل تاثیر بر روی هورمون ها باعث افزایش استقامت بدن، بازیابی انرژی بدن و همچنین افزایش سیستم ایمنی می گردد.
  • روشی است که نسبت به دیگر روش ها دارای کمترین عوارض جانبی و در مواردی بدون عوارض جانبی می باشد.
  • به دلیل استفاده از سوزن های بسیار نازک، بدون درد و خونریزی کبد چرب را درمان می کند.
  • به عنوان یک روش درمان سازگار شناخته می شود. یعنی زمانی که از طب سوزنی برای درمان کبد چرب استفاده می کنید، می توانید همزمان از روش های دیگر، مثلا مصرف داروهای شیمیایی نیز استفاده نمایید.
  • افراد مبتلا به کبد چرب، بدون مصرف داروهای شیمیایی می توانند یک درمان کاملا طبیعی و اثربخش را تجربه نمایند.

 

بهترین دکتر درمان کبد چرب در اصفهان

مهم ترین نکته ای که در درمان کبد چرب باید به آن توجه شود انتخاب بهترین دکتر درمان کبد چرب در اصفهان می باشد. یک پزشک متخصص و معتبر، با استفاده از مکان بهداشتی و سوزن های استریل و یکبار مصرف سلامت بیمار را تضمین می کند تا مراحل درمان بدون عوارض و درد و خونریزی طی شود.

دکتر علی اعتمادی متخصص طب سوزنی و فارغ التحصیل از دانشگاه چین با 15 سال سابقه، در محیطی کاملا بهداشتی خدمات درمانی طب سوزنی را به بیماران ارائه می دهد.

افرادی که از کبد چرب رنج می برند و یا به دیگر بیماری ها مبتلا هستند، می توانند با مراجعه به دکتر اعتمادی شدت بیماری را بررسی کرده و جلسات درمانی را مشخص نمایند. برای رزرو نوبت و مراجعه حضوری می توانید با شماره 03132240920 تماس حاصل نمایید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت