طب سوزنی

افزایش قدرت باروری با طب سوزنی

افزایش قدرت باروری با طب سوزنی یکی از روش های موثر در درمان ناباروری است. طب سوزنی با تحریک نقاط انرژی و مسیرهای عصبی در بدن، جریان خون و انرژی را در اندام های تولید مثل بهبود می بخشد.

آیا می دانستید طب سوزنی قدرت بارداری را افزایش می دهد؟ طب سوزنی به فعال کردن مغز برای آزاد کردن هورمون هایی که تخمدان ها را تحریک می کنند و تحریک تولید اسپرم در مردان کمک می کند. اما یادتان باشد که اگر نقاط طب سوزنی در یک خانم باردار اشتباه انتخاب شود، خطر سقط جنین وجود دارد. پس فقط باید توسط متخصص طب سوزنی در درمان اختلالات ناباروری، تحت درمان قرار گیرید.

اگر شما هم می خواهید از این روش برای افزایش قدذت باروریتان استفاده کنید با ما همراه باشید تا در این مقاله صفر تا صد این روش و تاثیر آن در باروری را بررسی کنیم.

طب سوزنی برای افزایش قدرت باروری

طب سوزنی بخشی از طب سنتی چین است که از هزاران سال پیش تاکنون برای درمان بیماری های مختلف به کار می رود. در این روش، از سوزن های باریک و استریل شده برای تحریک نقاط و مسیرهای انرژی بدن استفاده می شود. چینی ها هزاران سال است که از طب سوزنی برای درمان انواع بیماری ها، تسکین درد اشتفاده می کنند. در چند دهه اخیر، با توجه به تحقیقات علمی که نتایج مثبت این روش درمانی را نشان می دهد، طب سوزنی محبوبیت روزافزونی در بین پزشکان و بیماران داشته است.

یکی از حوزه های موفقیت آمیز طب سوزنی، درمان ناباروری و افزایش قدرت باروری است. مطالعات نشان داده اند طب سوزنی با تنظیم ترشح هورمون ها، درمان PCOS، بهبود کیفیت اسپرم و تخمک، برای افزایش میزان باروری بسیار موثر است. از این رو هر ساله تعداد زیادی از زوج هایی که باردار نمی شوند، طب سوزنی را در کنار سایر روش های درمان ناباروری، انجام می دهند.

طب سوزنی چگونه قدرت بازروری را افزایش می دهد؟

همانطور که گفتیم در این روش از سوزن های بسیار نازک و استریل برای تحریک نقاط خاصی بر روی بدن استفاده می شود. این نقاط که نقاط مریدین نام دارند، محل عبور مسیرهای انرژی در بدن هستند. تحریک این نقاط با سوزن باعث رفع مسدودی و بهبود جریان انرژی در این مسیرها و در نتیجه تعادل و تنظیم بهتر سیستم های بدن مثل دستگاه تولید مثل می شود.

طب سوزنی با تاثیر بر غدد درون ریز و تنظیم ترشح هورمون های جنسی، باعث تنظیم بهتر چرخه قاعدگی، تخمک گذاری و عملکرد تخمدان ها در زنان و همچنین بهبود کیفیت و تعداد اسپرم ها در مردان می شود. از سوی دیگر، طب سوزنی با کاهش التهاب و بهبود جریان خون رحم، شرایط مناسبی را برای لانه گزینی جنین ایجاد می کند. همچنین با تقویت سیستم ایمنی بدن، از بروز مشکلاتی مانند سقط جنین جلوگیری می کند.

به طور کلی طب سوزنی از راه های مختلفی به بهبود بارداری کمک می کند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • بهبود تعداد و تحرک اسپرم
  • کاهش استرس و اضطراب مرتبط با ناباروری
  • عادی سازی تولید هورمون و سیستم غدد درون ریز
  • بهبود جریان خون در اندام های تناسلی (رحم و بیضه ها)
  • کاهش احتمال سقط جنین
  • کاهش التهاب که ممکن است باعث ناباروری شود.
  • تنظیم چرخه قاعدگی
  • افزایش شانس بارداری برای زنان تحت لقاح آزمایشگاهی (IVF)

چه نقاطی برای افزایش قدرت باروری با طب سوزنی تحریک می شوند؟

همانطور که گفتیم عملکرد طب سوزنی در افزایش قدرت باروری این شکلی هست که نقاط خاصی بر روی بدن را تحریک می کند. این نقاط در زنان و مردان متفاوت است.

مهم ترین نقاطی که برای افزایش باروری زنان مورد تحریک قرار می گیرد عبارتند از:

 

  • نقطه سه مایل که در ناحیه زانو قرار دارد و بر تخمدان ها و رحم اثر می گذارد.
  • نقطه چهار دروازه که در شکم قرار دارد و جریان انرژی به سمت رحم را تقویت می کند.
  • نقطه رین مین که بر روی کف پا قرار دارد و برای درمان مشکلات هورمونی مفید است.

در مورد مردان نیز نقاط زیر برای بهبود باروری تحریک می شود:

  • نقطه گوآن یوان روی سر که بر غدد درون ریز اثر می گذارد.
  • نقطه زو سان لی در پا که به افزایش تعداد و کیفیت اسپرم ها کمک می کند.

مزایای طب سوزنی برای بارداری

همانطور که تا اینجا متوجه شدید این روش، مزایای زیادی برای بارداری دارد و می تواند موجبه افزایش قدرت باروری شود. در ادامه مزایای اسن روش درمانی را بررسی می کنیم:

بهبود کیفیت تخمک و جنین

تحقیقات نشان داده است طب سوزنی با بهبود کیفیت تخمک و جنین، شانس بارداری موفق را افزایش می دهد. در مطالعه ای روی زنان نابارور، طب سوزنی توانست میزان تخمک ها و جنین های باکیفیت را افزایش دهد. همچنین این روش در درمان مشکلات هورمونی مانند PCOS که باعث نامنظمی در دوران قاعدگی می شود، بسیار موثر است.

بهبود کیفیت اسپرم

طبق تحقیقات، طب سوزنی می تواند کیفیت اسپرم و میزان لقاح را در مردان افزایش دهد. در چند تا از تحقیقاتی که انجام شده، طب سوزنی باعث بهبود قابل توجه در حرکت و غلظت اسپرم شده است. همچنین به مردانی که ICSI روی آن ها ناموفق بوده، طب سوزنی توصیه می شود. زیرا می تواند میزان لقاح را پس از ICSI افزایش دهد.

افزایش موفقیت IVF

طب سوزنی می تواند شانس موفقیت IVF را بالا ببرد. این روش با بهبود ضخامت آندومتر و کاهش استرس، منجر به افزایش میزان بارداری در زنان تحت درمان IVF شده است. پس طب سوزنی می تواند برای زنانی که قبلاً IVF روی آن ها ناموفق بوده، گزینه خوبی باشد.

درمان بیماری های زمینه ای

طب سوزنی در کنار درمان های رایج، می تواند علائمی مثل PCOS، آندومتریوز و کیست تخمدان را که منجر به ناباروری می شوند درمان کند. مثلاً در زنان مبتلا به PCOS، طب سوزنی باعث تحریک تخمک گذاری شده و شانس بارداری را بالا می برد. همچنین این روش با افزایش جریان خون رحم، به درمان آندومتریوز و کاهش درد ناشی از آن کمک می کند.

تنظیم هورمون ها و چرخه قاعدگی

طب سوزنی با تنظیم سطح هورمون های جنسی مرتبط با بارداری مانند استروژن، پروژسترون و پرولاکتین، به افزایش قدرت باروری کمک می کند. همچنین این روش موجب تنظیم چرخه قاعدگی و بهبود عملکرد تولیدمثل می شود.

چه زمانی برای افزایش قدرت بارداری بهتر است طب سوزنی انجام داد؟

بهترین متخصص های طب سوزنی در سراسر جهان  توصیه می کنند در زمان های زیر برای اناجام طب سوزنی برای افزایش قدرت باروری اقدام کنید:

  • 90-30 روز قبل از شروع هرگونه درمان باروری
  • حین انجام درمان هایی مثل القای تخمک گذاری، لقاح داخل رحمی (IUI) و لقاح آزمایشگاهی (IVF)
  • در طول دوران بارداری

 

یادتان باشدذ هرچه زودتر طب سوزنی را انجام دهید، نتایج بهتری خواهد داشت. توصیه می شود حداقل 3 ماه قبل از شروع درمان های کمک باروری، طب سوزنی را شروع کنید. زیرا نیاز است تا اسپرم و تخمک طی 90 روز تحت تاثیر طب سوزنی قرار بگیرند.

کلام آخر

اگرچه تحقیقات انجام شده نشان می دهد که طب سوزنی بر باروری تاثیر مثبتی دارد، اما هنوز نیاز به مطالعات بیشتر و دقیق تری داریم تا بتوان با قطعیت درباره اثربخشی این روش صحبت کرد. اما آنچه بدهی است، این است که طب سوزنی یک روش نسبتا ایمن و بی خطر است و به نظر می رسد ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

بهتر است قبل از شروع هر درمانی برای ناباروری، با متخصصین این حوزه مشورت کنید. و اگر تصمیم به استفاده از طب سوزنی گرفتید، حتما به یک متخصص طب سوزنی با مجوز لازم مراجعه نمایید.

 

 

1 دیدگاه دربارهٔ «افزایش قدرت باروری با طب سوزنی»

  1. بازتاب: متخصص طب سوزنی اصفهان - متخصص طب سوزنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت