درمان ناباروری با طب سوزنی

درمان ناباروری با طب سوزنی

آمارها نشان می دهد 20 درصد از جمعیت کشور از ناباروری رنج می برند. همین موضوع سبب شده درمان ناباروری با طب سوزنی توجه ویژه ای را به خود اختصاص دهد. در سراسر دنیا طب سوزنی به عنوان یک روش درمان برای بیماری های مختلف استفاده می شود. استفاده از این روش به دلیل عدم عوارض جانبی پس از درمان، توسط بسیاری از متخصصان توصیه می شود. برای آشنایی بیشتر با طب سوزنی و درمان ناباروری با طب سوزنی با ما همراه باشید:

درمان ناباروری با طب سوزنی

طب سوزنی چگونه عمل می کند؟

طب سوزنی یک روش درمان سنتی چینی است که به وسیله سوزن های باریک و مخصوصی انجام می شود. این سوزن های بسیار نازک پس از استریل شدن در نقاط خاصی از بدن قرار می گیرد. این نقاط با توجه به کانال ها یا مریدین ها، توسط متخصص طب سوزنی انتخاب می شود و بسته به نوع بیماری متفاوت می باشد.

کانال ها یا مریدین ها مسیرهایی هستند که در قسمت های داخلی و خارجی بدن وجود دارند. زمانی که سوزن ها وارد این مسیر می شود، می تواند عملکردهای مختلف بدن را کنترل کند. استفاده از این روش برای بیماری های مختلفی مانند درمان ناباروری با طب سوزنی، درمان کیست تخمدان با طب سوزنی، کم کاری یا پرکاری تیروئید و… کاربرد دارد. اگر علاقه مند به آشنایی با طب سوزنی و بیماری های قابل درمان با آن هستید، می توانید مقاله طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان می کند را مطالعه کنید.

آیا درمان ناباروری با طب سوزنی امکان پذیر است؟

طب سوزنی به عنوان یک روش درمان سنتی برای بیماری های بسیاری استفاده می شود. این روش برای کسانی که ناباروری را تجربه کرده اند و دنبال راهی برای درمان هستند توصیه می شود. طب سوزنی علاوه بر این که به تنهایی بر ناباروری موثر است، می تواند با دیگر روش ها ترکیب شده تا اثربخشی خود را افزایش دهد. برای مثال می توانید در کنار درمان دارویی از طب سوزنی استفاده کنید. علاوه بر این ماساژ، طب سنتی، روانشناسی و… همگی به درمان ناباروری با طب سوزنی کمک می کنند.

در واقع می توان گفت طب سوزنی با از بین بردن استرس، ایجاد تعادل هورمونی و افزایش جریان خون ورودی به رحم و تخمدان ها موجب درمان ناباروری می شود.

درمان ناباروری با طب سوزنی

نتایج پژوهش درباره درمان ناباروری با طب سوزنی

گزارش های بسیاری مبنی بر طب سوزنی و درمان ناباروری ارائه شده است. محققین همواره به دنبال بررسی و تحقیق میزان تاثیر طب سوزنی در ناباروری هستند. در ادامه برخی از این گزارش ها را برای شما بیان می کنیم:

درمان کیست تخمدان با طب سوزنی

طبق تحقیقات بسیاری که در زمینه کیست تخمدان و طب سوزنی انجام شده، می توان گفت درمان کیست تخمدان با طب سوزنی امکان پذیر است. این تحقیقات نشان می دهد طب سوزنی موجب بهبود قاعدگی و تخمک گذاری در خانم هایی که از سندرم تخمدان پلی کیستیک رنج می برند، می شود. علاوه براین با استفاده از طب سوزنی در کنار مصرف داروهای هورمونی، سطح هورمون ها بهبود می یابد.

درمان واریکوسل با طب سوزنی

واریکوسل یک عاضه شایع در مردان و دلیل ناباروری آن ها است. در واقع این بیماری همان واریسی شدن عروق بیضه است که حدود 10 درصد مردان از آن رنج می برند. این عاضه به عنوان بیشترین عامل ناباروری در آقایان شناخته می شود.

تحقیقات درباره مردان مبتلا به واریکوسل نشان می دهد طب سوزنی با مدیریت عروق، واریکوسل را درمان می کند و احتمال بازشگت آن پس از انجام طب سوزنی بسیار کمتر از انجام عمل جراحی است. علاوه براین با استفاده از طب سوزنی در کنار داروهای گیاهی و یا سایر روش های درمان طب سنتی می توان درجه حرارت اسکروتوم را کاهش داد.

طب سوزنی و درمان استرس

استرس مزمن یکی از عوامل موثر در ناباروری شناخته می شود. طب سوزنی با کاهش استرس می تواند به درمان ناباروری کمک بسیاری کند. در واقع می توان گفت یکی از اثرات طب سوزنی بر درمان ناباروری، کاهش استرس از طریق طب سوزنی است. برای آشنایی با نحوه عملکرد طب سوزنی بر استرس می توانید مقاله طب سوزنی و استرس را مطالعه کنید.

بهترین متخصص درمان ناباروری با طب سوزنی

برای درمان ناباروری با استفاده از طب سوزنی باید حتما به متخصص طب سوزنی در اصفهان مراجعه کنید تا از عوارض آن جلوگیری شود. برخی از افراد بدون توجه به تخصص فرد برای درمان بیماری خود اقدام می کنند و در نتیجه عوارضی مانند درد، عفونت، خونریزی و… در محلی که سوزن های مخصوص وارد شده، ایجاد می شود.

یک فرد بی تجربه که هیچگونه تخصصی در طب سوزنی ندارد، بدون استریل کردن سوزن ها در محیطی غیر بهداشتی به درمان می پردازند که موجب ایجاد عوارض مختلف برای بیمار می شود. پس یافتن پزشک متخصص مهم ترین قدم در درمان بیماری با طب سوزنی است.

برای درمان انواع بیماری مثل ناباروری ما به شما دکتر اعتمادی را پیشنهاد می دهیم. دکتر علی اعتمادی فارغ التحصیل از دانشگاه چین و دارای مدرک تخصصی طب سوزنی، اقدامات لازم جهت درمان ناباروری را انجام می دهد. برای رزرو نوبت می توانید با شماره 03132240920 تماس بگیرید.

سوالات متداول:

چرا از طب سوزنی برای درمان ناباروری استفاده کنیم؟

طب سوزنی یک روش درمان بدون عوارض است به همین دلیل این روش به افراد مختلف برای درمان ناباروری پیشنهاد می شود.

چند جلسه برای درمان ناباروری با طب سوزنی نیاز است؟

تعداد جلسات طب سوزنی به شرایط هر فرد بستگی دارد و برای هر کس متفاوت است.

مدت زمان هر جلسه طب سوزنی چقدر است؟

تعیین زمان هر جلسه به شرایط مختلفی بستگی دارد اما به طور کلی برای هر جلسه بین 60 تا 90 دقیقه زمان لازم است.

دریافت نوبت