فواید طب سوزنی، از بهترین درمان های سنتی

فواید طب سوزنی زیاد است، تحریک نقاط خاص بدن بت سوزن های ظریف، جریان انرژی را در بدن بهبود می بخشد و با ایجاد تعادل در جریانات انرژی، باعث  التیام و درمان انواعی  بیماری ها می شود. همچنین طب سوزنی برای تسکین انواع درد های مزمن، بهبود خلق و خو، رفع استرس و اضطراب، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان بی خوابی و بسیاری مشکلات دیگر بکار می رود.

طب سوزنی یکی از قدیمی ترین روش های درمانی در طب سنتی چین است که با فرو بردن سوزن های بسیار نازک در نقاط مشخصی از بدن انجام می شود. این روش در ایران تقریبا یک علم جدید محسوب می شود به همین خاطر مردم از فواید طب سوزنی آگاهی چندانی ندارند.

امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان،  از بازیگران سلبریتی گرفته تا ورزشکاران، از طب سوزنی به عنوان راهی مکمل برای حفظ سلامتی و بهبود عملکرد بدنی و ذهنی خود استفاده می کنند.

پس بیایید نگاه دقیق تری به طب سوزنی و مزایای آن در درمان بسیاری از بیماری ها و اختلالات بیندازیم.

تاریخچه طب سوزنی

طب سوزنی یکی از مهم ترین شاخه های طب سنتی محسوب می شود. این علم در در کشور چین حدود 5000 سال است که قدمت دارد و برای چینی ها یک دانش علمی و دستاورد مهم به شمار می آید. طب سوزنی با استفاده از یک سری سوزن های محکم که از جنس استیل هستند و زنگ نمی زنند برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. سوزن ها یک بار مصرف هستند و با توجه به این که برای درمان چه بیماری استفاده می شوند در نقاط خاصی از بدن فرو می روند. با یک یا دو جلسه درمان شما انجام نمی شود. بسته به بیماری شما و تشخیص پزشک متخصص تعداد جلسات برای شما تعیین می شوند.

در واقع در این  روش با تحریک نقاطی خاص بر روی مسیرهای انرژی در بدن که مریدین نام دارند، باعث تسکین درد، بهبود خواب، تقویت سیستم ایمنی و حتی درمان برخی اختلالات روانی مثل افسردگی و اضطراب می شود.

طب سوزنی برای چه تعداد بیماری استفاده می شود؟

طب سوزنی برای درمان بیماری‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما شایع‌ترین آن‌ها به قرار زیر است.

1. کمر درد
  2. درمان میگرن و سردردهای مختلف
  3. زیبایی و جوانسازی با طب سوزنی
  4. لیف صورت و بدن
  5. درمان کبد چرب با طب سوزنی
  6. لاغری با طب سوزنی
  7. بالا بردن پلک
  8. درمان افسردگی با طب سوزنی
  9. درمان مشکلات اعصاب با طب سوزنی
  10. درمان مشکلات مربوط به زنان
  11. کوچک کردن سینه با طب سوزنی
  12. مشکلات گوارشی و رفلاکس معده

آیا طب سوزنی جواب می دهد؟

مانند هر روش درمانی دیگری، اثربخشی طب سوزنی نیز بستگی به نوع بیماری تان و مهارت متخصص طب سوزنس دارد. اما به طور کلی، تحقیقات نشان داده اند که فواید طب سوزنی بسیار اثر بخش است و می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله دردهای مزمن، افسردگی، اضطراب، بی خوابی، سردردهای میگرنی، آرتریت و التهاب های مفصلی، و همچنین برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن مفید باشد.

سوزن ها در طب سوزنی با تحریک مریدین ها که مسیرهای انرژی در بدن هستند، سبب افزایش جریان خون در بدن می شوند. از این رو طب سوزنی با تأثیر بر سیستم عصبی هورمونی و ایمنی در بسیاری از اختلالات تأثیر مثبتی دارد. پس توصیه می کنیم، در صورت صلاحدید پزشک، این روش درمانی را امتحان کنید.

فواید طب سوزنی

طب سوزنی به عنوان یکی از علوم آسیایی شرقی است که در چند سال اخیر مورد توجه کشورهای غربی قرار گرفته است. این علم به دلیل فواید زیادی که دارد توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. بریم با هم ببینیم فوایدی که زبان زده همه شده است چیست:

1. روشی غیر تهاجمی محسوب می‌شود.
  2. گردش خون را در ناحیه مد نظر بیشتر می‌کند.
  3. باعث کاهش پیدا کردن و تسکین دردهای شما می‌شود.
  4. سیستم ایمنی شما را تنظیم می‌کند.
  5. کم شدن هزینه‌های درمان را برای شما در پی دارد.
  6. بدون هیچ درد و خون ریزی همراه است.
  7. هیچ گونه عوارضی برای شما ندارد.
  8. بهبود مشکلات و بیماری‌های جانبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

8 موردی که در بالا اشاره شد تنها برخی از فواید طب سوزنی است که بیشتر از دیگر موارد به چشم می‌آید.

کاربرد طب سوزنی

از آنجایی که فواید طب سوزنی بسیار زیاد است، از این روش در درمان بیماری های مختلفی استفاده می گردد. از طب سوزنی می توان به عنوان یک روش درمانی کامل یا مکمل همراه با درمان های دیگر استفاده کرد.

نمونه هایی از کاربرد طب سوزنی به شرح زیر می باشند :

• درمان اختلالاتی که در اثر سکته مغزی ایجاد شده اند
  • درمان انواع سردرد مانند میگرن
  • درمان مشکلات ناشی از قاعدگی
  • درمان دردها ناشی از گرفتگی و انقباض عضلات
  • درمان بیماری آسم
  • درمان یبماری فیبرومیالژیا
  • درمان کمر درد
  • درمان آرتروز با طب سوزنی
  • درمان اعتیاد به مواد مخدر
  • کاهش درد زایمان
  • درمان و کاهش درد دندان

سود زیاد با استفاده از طب سوزنی

برخی از عوامل هستند که در مقدار هزینه‌ای که باید بدهید تاثیر گذار هستند؛ مثلا تعداد جلساتی که برای درمان باید طی کنید، نوع بیماری و…  کم یا زیاد شدن مبلغ شما را تعیین می‌کنند.

اما طب سوزنی به صرفه‌تر از هزینه‎های بیمارستان و مصرف داروهای شیمیایی است. از طرف دیگر سلامتی شما را تضمین می‌کند.

بهترین متخصص طب سوزنی در اصفهان

دکتر علی اعتمادی بهترین متخصص طب سوزنی در اصفهان می‌باشد. ایشان با بیش از 15 سال سابقه توانسته‌اند به درمان بیماران بسیاری بپردازند و کارنامه درخشانی را در حوزه طب سوزنی برای خود ایجاد کنند.

دکتر علی اعتمادی مدرک خود را از دانشگاه CBIATC چین دریافت کرده‌ است. برای دریافت نوبت و آغاز درمان می‌توانید با شماره تلفن 03132240920 تماس حاصل فرمایید.

سخن آخر

به طور کلی طب سوزنی فواید زیادی دارد که یکی از مهم ترین آن ها کاهش درد و ایجاد حس آرامش است. وقتی سوزن به نقاط حساس بدن وارد می شود، موجب آزاد شدن موادی مثل اندورفین و افزایش جریان خون در آن ناحیه می گردد. همین امر باعث کاهش التهاب، تسکین درد و ایجاد احساس آرامش می شود. همچنین با کاهش استرس و اضطراب که از عوامل اصلی بی خوابی هستند، به بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

اکنون که با فواید طب سوزنی آشنا شدید، یادتان باشد چیزی که بیشترین اهمیت را دارد، انتخاب بهترین پزشک متخصص طب سوزنی است تا بهترین نتیجه را از روند درمان خود دریافت کنید.

سوالات متداول فواید طب سوزنی

برخی از فواید طب سوزنی چیست؟

شامل:

1. افزایش گردش خون
  2. بدون درد و خون ریزی
  3. با کمترین عوارض

چه افرادی نباید از طب سوزنی استفاده کنند؟

افرادی که دچار بیماری‌های مختلفی مثل: دیابت، فشار خون، زیر 12 سال و… نباید از طب سوزنی استفاده کنند.

چند مورد در تعداد جلسات طب سوزنی تاثیر گذار است؟

1. نوع بیماری
  2. سیستم ایمنی بدن بیمار