درمان موثر بیماری کبد چرب

درمان موثر بیماری کبد چرب با طب سوزنی acupuncture

کبد چرب، مشکلی که این روزها زیاد شنیده می‌شود. اگرچه چربی کبد می‌تواند بیماری‌های زیادی به همراه داشته باشد، با این حال طب سوزنی برای درمان کبد چرب یک گزینه مناسب است. مشکل اینجاست که بسیاری از افراد دارای کبد چرب هستند، اما از این وضعیت آگاه نیستند. درمان کبد چرب با طب سوزنی یک روش درمان موثر برای بیمارانی است که از مشکلات کبدی رنج می برند و می توانند به وسیله آن سلامتی خود را به دست آورند

طب acupuncture در درمان کبد چرب هم نتایج خوبی دارد. البته ما در مواردی کار می کنیم که بیمار با رعایت رژیم غذایی مشکلش حل نشده باشد. ۱۲ تا ۱۵ جلسه درمانی نیاز است. انسداد و اختلال انرژی و افزایش حرارت کبد، همگی از عواملی هستند که باعث چربی کبد می‌شوند و نتیجه آن بیماری‌هایی است که یکی پس از دیگری نمایان می‌شود.

 علائم هشدار دهنده  کبد چرب

شاید باور نکنید ولی کبد چرب تو جامعه اپیدمی شده و تقریبا تو هر خانواده حداقل یک نفر به کبد چرب مبتلاست و نمیدونن. سن خاصی هم نداره. اینطوری نیس که بگین این بیماری پیرمردها و پیرزنهاس. حتی بچه ها هم ممکنه کبدشون چرب باشه. کبد چرب حتی میتونه کشنده باشه! علائمی هشدار دهنده مبتلا به «کبد چرب»:

??زرد بودن سفیدی اسکلروز چشم
??کک‌ومک و لک صورت
??ترش کردن و ریفلاکس گوارشی
??طعم دهان تلخ و بدمزه صبحگاهی
??جوش صورت و پشت کمر و روی بازوها
??عصبانیت و پرخاشگری، زود از کوره دررفتن
??درد مچ پاها و پیچ‌خوردگی های مکرر مچ پاها
??ریزش موی شدید
??احساس مورچه‌روی و گِزگِز در نواحی مختلف بدن
??خونریزی های شدید عادت ماهیانه در زنان
??حالت چسبندگی داشتن مدفوع به کاسه توالت (که نیاز به شست‌وشوی مدفوع با فشار زیاد آب باشد)
??پرش پلک راست در اکثر مواقع
??زرد شدن پیراهن در ناحیه زیر بغل و بدبو بودن عرق
??احساس سوزن‌سوزن شدن انتهای دست و پاها

نحوه درمان کبد چرب
نحوه درمان کبد چرب

چگونه طب سوزنی به درمان کبد چرب کمک می‌کند؟

پزشک طب acupuncture پس از معاینه شما، در طی چندین جلسه درمانی به درمان کبد چرب کمک می‌کند. طب سوزنی موجب افزایش انرژی “چی” و همچنین گردش جریان خون بدن می‌شود که نتیجه آن بهبود وضعیت سلامتی شماست. اگر به مرور یاد بگیرید که استرس را کنترل کنید، برای رژیم غذایی خود برنامه ریزی کنید و از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و سیگار پرهیز کنید، متوجه می‌شوید که وضعیت کبدتان رو به بهبودی است.

چربی کبد می‌تواند همراه خود بیماری‌های خطرناکی بیاورد. چاقی خطرناک، دیابت، سرطان کبد و مواردی مانند آن از معمولی‌ترین عوارضی است که کبد چرب به همراه دارد.

نحوه درمان کبد چرب با طب سوزنی

درمان فوری کبد چرب با طب سوزنی به وسیله سوزن های مخصوص انجام می شود. این سوزن ها بسیار نازک هستند و با فرو رفتن در نقاطی از پوست موجب بهبود بیماری می شوند. نقاطی که برای درمان انتخاب می شود با توجه به بیماری متفاوت است و باید توسط پزشک انتخاب شود. با توجه به  این نقاط با ایجاد تعادل جریان انرژی در بدن، سلامت را به بدن فرد بیمار باز میگردانند.

درمان کبد چرب با طب سوزنی باعث می‌شود که انرژی‌های مسدود شده در بدن آزاد شوند. در نتیجه راحت‌تر می‌توانید با احساسات خود کنار بیایید و آن‌ها را کنترل کنید.

عوارض طب سوزنی در درمان کبد چرب

طب سوزنی به عنوان یک درمان بدون عوارض شناخته می شود. همین موضوع سبب شده برخی تصور کنند خودشان یا هر شخص دیگری می تواند با استفاده از سوزن ها اقدام به درمان کند. در صورتی که طب سوزنی زمانی بدون عوارض است که توسط متخصص طب سوزنی انجام شود.

در واقع برای انجام طب سوزنی مانند هر رشته پزشکی دیگر لازم است دانش و تجربه کافی کسب شود تا درمان به درستی صورت پذیرد. مثلا نقاط ورود سوزن، میزان فرو رفتن سوزن در بدن، تعداد جلسات درمان و… همگی باید توسط پزشک متخصص مشخص شود و هر فرد غیر متخصص قادر به انجام آن نمی باشد.

علاوه بر این استفاده از سوزن های استریل و یکبار مصرف و محیط کاملا بهداشتی و مناسب تاثیر بسزایی در عدم عوارض طب سوزنی دارد.

پس قبل از اقدام به درمان کبد چرب با طب سوزنی، با بهترین دکتر درمان کبد چرب در اصفهان آشنا شوید و پس از اطمینان از بهداشتی بودن محیط به او مراجعه نمایید.

هزینه طب سوزنی برای درمان کبد چرب

هزینه طب سوزنی با توجه به شدت بیماری و تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد متفاوت است. اما به طور کلی درمان کبد چرب با طب سوزنی نسبت به دیگر روش های درمان مقرون به صرفه است و نیازی به هزینه مبالغ بالا برای درمان کامل کبد چرب نیست.

بهترین متخصص درمان کبد چرب

بهترین متخصص درمان کبد چرب

از آنجایی که شاید یافتن بهترین متخصص طب سوزنی در اصفهان برایتان دشوار باشد، ما به شما دکتر علی اعتمادی فارغ التحصیل از دانشگاه چین  و متخصص طب سوزنی اصفهان را معرفی می کنیم. دکتر اعتمادی با ارائه خدمات متنوع در حوزه طب سوزنی، به درمان بیماری های مختلف می پردازد. از جمله خدمات دکتر اعتمادی شامل:

  • درمان درد
  • کبد چرب
  • ناراحتی گوارشی و رفلاکس
  • آرامش اعصاب و درمان افسردگی و اضطراب
  • لاغری موضعی و کلی بدن
  • درمان کمر درد
  • جوانسازی و زیبایی
  • لیفت صورت و بدن
  • گونه گذاری
  • بالا بردن پلک به روش طب سوزنی

برای دریافت مشاوره حضوری و رزرو نوبت می توانید با شماره 03132240920 تماس بگیرید.

دکتر اعتمادی در محیطی کاملا بهداشتی و با استفاده از سوزن های یکبار مصرف و استریل شده، سلامت شما را تضمین می کند.

راه های پیشگیری و کنترل کبد چرب

اگر کبدچرب داری؟ اینارو نخور

  • ❌ مواد غذایی فریز شده زود پز شده
    ❌ترشیجات
    ❌رب
    ❌سس ها
    ❌نمک زیاد
    ❌چای پر رنگ
    ❌ فست فودها
    ❌آب همراه غذا
    ❌دوغ همراه غذا
    ❌تنقلات شور
    ❌روغن های سرخ کردنی
    ❌ لبنیات پر چرب

عوامل زیر هم تاثیر زیادی بر روی کبد چرب می گذارند:

  • از استرس دور باشید

اگر مدام استرس داشته باشید، باعث انسداد مسیرهای انرژی در کبد خود می‌شوید. در چنین حالتی کیسه صفرا هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. پس قرار گرفتن در موقعیت‌ها و یا مشاغل پر استرس، موجب سنگ صفرا می‌شود. در نتیجه کبد مسدود می‌شود و شما درد شدیدی را در ناحیه شکم احساس می‌کنید.

  • خشمتان را کنترل کنید

روش‌های زیادی برای بازگشت تعادل انرژی به کبد وجود دارد. درمان کبد چرب با طب سوزنی یکی از آن‌ها می‌باشد. با این حال تنفس عمیق، مدیتیشن، یوگا و پیاده روی هم از فعالیت‌هایی هستند که به بهبود شرایط کبد شما کمک می‌کنند.

  • سفره غذایی خود را تنظیم کنید

عادات بد غذایی و مصرف غذاهای چرب، انواع فست فودها و حذف کردن موادی مثل میوه، سبزیجات و فیبر از دیگر عوامل ایجاد کبد چرب است. برای درمان کبد چرب با طب سوزنی لازم است که رژیم غذایی خود را تنظیم کنید

ارزان ترین و بهترین روش درمان کبد چرب عدم مصرف آب و ماست همراه غذاها ، بخصوص غذاهای گوشتی است !

  • نقش تحرک و فعالیت‌های بدنی

بی تحرکی، نشستن طولانی مدت پشت میز، ورزش نکردن و مواردی مثل آن باعث می‌شود که به مرور کبدتان چرب شود. پس اگر می‌خواهید دچار این مشکل و بیماری‌های آن نشوید، روزانه حداقل به مدت 30 دقیقه و یا 3 بار در هفته ورزش کنید.

از دیگر مواردی که باعث مشکلات کبد می‌شوند، می‌توان به مشکلات هورمونی، دوران قاعدگی زنان و نوسانات احساسی اشاره کرد.

  • تنظیم و ذخیره سازی گردش خون

کبد به گردش خون بدن کمک می‌کند. ذخیره سازی خون هنگام استراحت یا خواب انجام می‌شود. از زمانی که بیدار می‌شوید و فعالیت‌های فیزیکی شما آغاز می‌شود، خون در بدن جریان می‌یابد. اگر میزان خون ذخیره شده کاهش یابد، شما با مشکلات بیشتری روبرو می‌شوید.

در درمان کبد چرب با طب سوزنی، کاری که پزشک انجام می‌دهد این است که نیدل‌های مخصوص را در نقاط تعریف شده‌ای از بدن وارد می‌کند. این کار باعث تحریک نقاط مورد نظر و افزایش گردش خون در بدن می‌شود.

سوالات متداول درمان کبد چرب با طب سوزنی 

آیا درمان کبد چرب با طب سوزنی خطرناک است؟

خیر طب سوزنی به عنوان یکی از ایمن ترین روش های درمانی شناخته می شود.

چه تعداد جلسه طب acupuncture برای درمان کبد چرب لازم است؟

تعداد جلسات با توجه به سطح چربی کبد توسط متخصص طب سوزنی مشخص می گردد و برای هر فرد متفاوت است.

درمان کبد چرب با طب سوزنی تا چه مدت ماندگار است؟

مدت ماندگاری درمان با طب سوزنی به عملکرد بیمار پس از گذراندن دوره درمان بستگی دارد و با توجه به توصیه های پزشک و میزان چربی کبد برای هر بیمار متفاوت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت