طب سوزنی و استرس

درمان قطعی استرس و اضطراب با طب سوزنی از موثر ترین روش

طب سوزنی نه تنها برای درمان بیماری های مختلف کاربرد دارد، بلکه برای درمان استرس  نیز استفاده می شود. به همین دلیل طب سوزنی و استرس با یکدیگر در ارتباط هستند. اگر شما هم در پی یافتن راهی برای کاهش اضطراب خود هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

دلایل ایجاد اضطراب و استرس

شاید بپرسید چه چیزی باعث ایجاد افسردگی و استرس در افراد می شود؟ در پاسخ باید بگویم، علائم بسیاری وجود دارد که برای هر فرد متفاوت است. شرایط زندگی هر کس باعث ایجاد شخصیت آن می شود. گاهی ممکن است به دلیل وجود مشکلات مختلف در زندگی، افراد شخصیتی متزلزل و حساس داشته باشند و با اتفاقات کوچک و شاید بی اهمیت دچار اضطراب و استرس شوند. اما می توان گفت دلایلی که موجب ایجاد استرس در افراد می شود، به صورت کلی موارد زیر می باشد:

  • مشکلاتی به وجود آمده در محیط کار
  • مشکلات خانوادگی و ازدواج
  • عوامل ژنتیکی
  • تغییرات فصلی
  • بروز اتفاقات غم انگیز و کسب تجربه های منفی
  • زیاده روی در مصرف مواد مخدر و مصرف الکل
  • ابتلا به بیماری های سخت مانند سرطان، MSو…
  • یائسگی
  • افسردگی پس از زایمان

همه موارد زیر می تواند دلایل ایجاد افسردگی در فرد شود که هر کدام با توجه به نوع آن قابل درمان است. یکی از روش های درمان و کاهش استرس طب سوزنی است. برای کاهش استرس با طب سوزنی می توانید به پزشک متخصص طب سوزنی اصفهان مراجعه کنید.

درمان اضطراب با طب سنتی و طب سوزنی

امروزه افراد مختلف به دلیل درگیری با مشکلات محیط کاری و یا زندگی، آرامش خود را از دست داده و دچار استرس و اضطراب می شوند. در حال حاضر راه های بسیاری برای درمان استرس وجود دارد که هر فرد می تواند از آن روش اقدام به درمان بیماری خود کند.

طب سوزنی یک روش سنتی چینی است که قدمت آن به 2000 سال پیش می رسد. این روش نه تنها در شرق آسیا بلکه در کل جهان مورد تایید پزشکان قرار دارد و برای درمان های مختلفی استفاده می شود. برای اطلاع از بیماری هایی که با طب سوزنی درمان می شود، می توانید مقاله طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان می کند؟ را مطالعه کنید.

یکی از روش های درمان استرس و اضطراب طب سوزنی است که بدون درد و عوارض مصرف داروهای شیمیایی قابل درمان است. تاثیر طب سوزنی بر کاهش استرس بسیار زیاد است به طوری که فرد تنها پس از گذشت چند دقیقه از شروع درمان، آرامش و سبکی را در وجود خود احساس می کند.

چگونگی درمان استرس با طب سوزنی

همانطور که گفتیم طب سوزنی تاثیر بسیار بالایی در درمان بیماری های مختلف از جمله کاهش استرس دارد. علاوه بر این، طب سوزنی هیچ گونه عوارض شیمیایی، درد و خون ریزی به دنبال ندارد و همین موضوع موجب گسترش آن در سراسر دنیا شده است.

اما سوالی اصلی این است که طب سوزنی چگونه باعث کاهش استرس و اضطراب می شود؟ در واقع طب سوزنی بر روی مغز تاثیر گذاشته و احساسات را تغییر می دهد.

نقاط طب سوزنی برای کاهش استرس

پزشک متخصص پس از تشخیص قسمت هایی از بدن، سوزن های مخصوص را در آن نقاط خاص وارد می کند. پس از ورود سوزن ها به بدن، جریان خون بیشتر شده و همین امر به تولید هورمون ها کمک می کند. ترشح این هورمون ها احساس شادی و آرامش را در فرد ایجاد کرده و در نهایت باعث کاهش استرس و اضطراب می شود.

این روش به دلیل اثر گذاری بالا طرفداران بسیاری دارد و همه افراد در هر رده سنی می توانند از این روش برای کاهش اضطراب خود استفاده کنند. اما دقت داشته باشید که زمانی می توانید نتیجه درمان را مشاهده کنید که به پزشک متخصص مراجعه کرده و درمان را به دست او بسپارید. تصور اینکه هر فرد می تواند بدون تخصص و تجربه اقدام به درمان افسردگی با طب سوزنی کند، بسیار اشتباه بوده و عوارض بسیاری را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: افزایش قد با طب سوزنی

درمان استرس با طب سوزنی

دلایل استفاده از طب سوزنی برای استرس

دلایل بسیاری وجود دارد که شما را ترغیب می کند برای درمان و کاهش استرس از طب سوزنی استفاده کنید. در ادامه دلایل استفاده از طب سوزنی برای کاهش استرس را بیان می کنیم:

اثر گذاری درمان اضطراب با طب سوزنی

در حال حاضر کشورهای مختلفی در سراسر دنیا، برای درمان افسردگی و استرس، از طب سوزنی استفاده می کنند. همانطور که گفته شد، با تحقیقات بسیاری که بر روی طب سوزنی و استرس انجام شده، این روش در زمان کم تاثیر بالایی بر روی استرس و اضطراب دارد. حتی می توان اثر گذاری طب سوزنی را بالاتر از مصرف داروهایی شیمیایی مانند فلوکستین دانست.

یکی از مواردی که هنگام انجام طب سوزنی باید به آن دقت کنید، عدم استفاده از داروهای شیمیایی است. برخی از افراد در کنار مصرف داروهای شیمیایی برای طب سوزنی اقدام می کنند، در صورتی که طب سوزنی به تنهایی برای درمان استرس کافی است.

عوارض کمتر طب سوزنی نسبت به سایر روش های درمان استرس

استفاده از طب سوزنی برای درمان افسردگی و کاهش استرس، در صورتی که توسط متخصص مجرب انجام شود، هیچگونه عوارضی برای بیمار نخواهد داشت. در موارد معدود امکان ایجاد عوارض خفیف وجود دارد که مشکلی در سلامت بیمار ایجاد نمی کند و در سریع ترین زمان ممکن برطرف خواهد شد.

ترشح بیشتر هورمون اندورفین

احتمالا شنیده اید که پس از ورزش کردن هورمون اندورفین در بدن ترشح می شود و احساس شادی به فرد دست می دهند. در واقع هورمون اندورفین مانند یک مسکن عمل کرده و درد را کاهش می دهد. زمانی که پزشک متخصص سوزن های مخصوص را به نقاط مورد نیاز وارد می کند، سیستم ایمنی بدن تحریک شده و موجب گردش خون در بدن می شود. همین موضوع باعث ترشح اندورفین بیشتر در بدن می شود و استرس فرد به شکل چشمگیری کاهش می یابد.

کاربرد طب سوزنی در انتقال احساس آرامش

برخی از افراد تصور می کنند با استفاده از این روش برای کاهش اضطراب و فرو رفتن سوزن ها در بدن، درد وحشتناکی را احساس می کنند، در صورتی که اصلا اینگونه نیست. سوزن های طب سوزنی نه تنها موجب ایجاد درد نمی شوند، بلکه آرامش را به فرد منتقل می کنند.

سوالات متداول درمان استرس

مدت زمان مورد نیاز برای درمان استرس با طب سوزنی چقدر است؟

نمی توان به طور قطع تعداد جلسات مشخصی را برای درمان استرس با طب سوزنی بیان کرد، زیرا عواملی مانند نوع بیماری و شدت اضطراب برای هر فرد متفاوت است.

آیا طب سوزنی به تنهایی برای درمان افسردگی و اضطراب کافی است؟

برای بررسی این موضوع باید حتما به پزشک مراجعه شود تا شدت بیماری و نوع درمان تشخیص داده شود.

آیا می توان گفت طب سوزنی به طور قطع استرس را از بین می برد؟

خیر از بین رفتن استرس به طور کامل به عوامل بسیاری نیاز دارد و طب سوزنی به تنهایی نمی توان آن را از بین ببرد. طب سوزنی تنها به کاهش استرس در کنار دیگر عومل کمک می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت